וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האף הארוך של מרצדס

7.10.2009 / 11:53

מרצדס פרסמה בכלי התקשורת נתוני פליטת CO2 שגויים לדגם ה-E קלאס במטרה לעודד מכירות. הטעות תוקנה, הלקוחות זועמים

זה לא מפתיע שמתוך גל הפרסומים הירוקים, פרט אחד או שניים עלול להשתבש בין אם כנתון מופרך או חמור מכך, מטעה כפי שהתגלה בפרסומת רשמית של קבוצת דיימלר בארה"ב. רשות הפרסום האמריקנית ASA, ליקטה קומץ תלונות הטוענות שמתוך 24 הקומבינציות של דגם ה-E קלאס רק שתיים מהן באמת עומדות מאחרי הנתון הרשמי של פליטת CO2 בגובה 139 גק"מ. בפועל, נתון זה פורסם בצמוד לכל גרסאות הדגם ללא הבחנה.

לקוחות שנחשפו לפרסומת הסיקו ש-139 גק"מ מתייחסים לכל שורת הדגמים של ה-E קלאס, פשוט כי בשום מקום אחר לא נכתב מפורשות כל נתון אחר. מרצדס הזדרזה לתקן את הטעות והחליפה את הנתון האחיד במשפט קצר וקולע – "המכוניות שלנו ידידותיות לסביבה", מעין הערת שוליים קוהרנטית שאומרת שהמספרים לא באמת כאלו חשובים כמו המסר האקולוגי הכללי. שיהיה.

חשוב לציין שלא רק מרצדס חשודה במסירת נתונים ספק דמיוניים. גם אודי והונדה עומדות תחת זכוכית המגדלת של ה-ASA היות ושתיהן נבחנו על ידי חוקרי הארגון בתואנה שפרסמו נתוני צריכת דלק אופטימיים בצורה חריגה. אולם לאחר לא מעט בירורים, מתברר שהחשדות המיוחסים להן היו חסרי תוקף והציבור עשה רעש משום דבר. האם הפרסום עובד? כנראה גם בעיניים.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully