וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוח הזמנים: C1 מונע חשמל

7.10.2009 / 10:52

ב.מ.וו ממשיכה לקדם פרויקטים אקולוגיים, הפעם בדמות יורש חשמלי לאופנוע עם הגג C1. המכלולים מחברת 'וקטריקס'

אחרי הבטחה לכלי דו גלגלי מונע חשמל ב-2015, ב.מ.וו מאותת על קיום ועושה זאת בדרך מאוד מפתיעה. יצרנית הרכב הגרמנית שוב מזנקת על הקונספציה המשונה של קטנוע מחופה גג מחוסם, אך הפעם עושה זאת בסיוע מנוע חשמלי. הקטנוע של ב.מ.וו יהיה ראשון מסוגו בעולם שמביא לכבישי הכרך ניידות על שני גלגלים עם יכולת הגנה כשל מכונית קומפקטית, בהנעה לטווח גמיש. לא ברור כרגע אם הוא ישמר את צורתו הרעיונית כפי שהיא מוצגת בתמונות, אולם רושם ראשוני מקרין הופעה רשמית ללא חריגות מופרעות.

מערכת ההנעה של ה-C1-E מבוססת על טכנולוגיית ההנעה של יצרנית האופנועים החשמלית 'וקטריקס' שלאחרונה הגישה בקשה לפשיטת רגל, מה שרומז אולי על השתלטות של ב.מ.וו עליה. בכל מקרה, האנרגיה מגיעה מסוללות ליתיום-יון והספק המנוע החשמלי אם נסתמך על הדגמים הקיימים, הוא כ-6 כ"ס. המהירות המרבית תוגבל ל-110 קמ"ש בלבד וטווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-90 ק"מ בין טעינות. השערה רווחת היא כי למנוע החשמלי ישודך מנוע בעירה קטן שידאג להגדיל את טווח הנסיעה.

מי שחווה את ה-C1 המקורי, בטח מבחין בדמיון הוויזואלי בין השניים גם לנוכח הפרש הגילאים ביניהם. האסטרטגיה של ב.מ.וו עם ה-C1 החלוצי הייתה לבנות קטנוע בנזין (125 עד 175 סמ"ק) ולספק אותו כתחליף למכונית קומפקטית עם יכולת עמידה איתנה בפני ריסוקים חזיתיים. תא הרוכב הסגור למחצה ביטל בכך למעשה את הצורך בקסדה ורתם את האוחז בכידון למושב עם חגורות בטיחות צולבות. תכונות אלו העמידו את ה-C1 כאלטרנטיבה קורצת למי שמחפש פתרון עירוני ללא מצוקת חנייה.

על מנת שהאח החשמלי ל-C1 יוגשם ויגיע בצורה מסודרת לדרכים, על ב.מ.וו לעשות חושבים כיצד למתגו בעלות לא גבוהה. בהתחשב בהצלחתו המוגבלת בין 2001 ל-2002, רק 12 אלף בכל העולם פרט לארה"ב שם אינו נמכר, בזמנים מודרנים עליה להכניס למשוואה גם את פריסת נקודות הטעינה. אך היות והווקטריקס אינו זול לרכישה, סביר להניח שמוצר דומה שבחזיתו מתנוסס התג הבווארי, אינו צפוי להיות זול במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully