וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצור וסע, הדור הבא

9.10.2009 / 7:37

חברת CPT חושפת את הדור הבא למנגנוני 'עצור וסע' במבנה קומפקטי, חסכוני ומאריך חיים. בקרוב במכוניות פרטיות

חברת CPT הבריטית (Controlled Power Technologies) תדגים בתערוכת האלקטרוניקה הבינלאומית בעיר באדן-באדן שבגרמניה את השלב הבא בפיתוח מנגנוני 'עצור וסע' לכלי-רכב פרטיים. את השם הרשמי נטשה לטובת משהו קצת יותר מרענן ופחות מרדים – 'ספיד סטארט'. לעומת הדור הקיים, מדובר על קפיצה די משמעותית במישור הטכנולוגי ששואף לכווצו בממדיו ולזרז את תגובתו אגב תרומה נוספת לחסכון בדלק.

'עצור וסע' הוא מנגנון שהוכנס לשימוש על ידי יצרניות רבות, תוך מגמה לצמצם ככל שניתן את הדלק שנצרך לחינם בעת עמידה ממושכת בין אם ברמזור או בפקקים ובמקביל לדלל את פליטת המזהמים לאוויר. למרבה הצער, מרבית היצרניות העממיות עדיין לא יכולות להיעזר בו בכל טווח דגמיהן מפאת עלותו הגבוהה שמותירה אותו מחוץ להישג ידי לקוחותיהן – כרגע מדובר על חדירה בגובה 5 אחוזים בלבד לשוק המכוניות.

חוץ מהסופרלטיבים התיאוריים של החברה – חזק יותר, קטן יותר וכל מיני ססמאות לחיזוק המכירות, האמת מתחת למעטפת המנגנון מגלה הרבה מאוד השקעה של צרכים ומשאבים. כל הרכיבים האלקטרוניים ספונים במובלעת אחידה, כלומר מינימום שימוש בחלל בתוך תא המנוע וכן בסביבה הקרובה לאלטרנטור, היכן שהזרם החשמלי נע באופן רציף. תאורטית, אורך חיי המנגנון של CPT אמור לעמוד על כ-10 שנים או 250 אלף ק"מ.

היחידה מוזנת מתח ממצברי ה-12 וולט ומספקת כ-3 קילוואט של עוצמה (כ-4 כ"ס). מתכנניה בנו אותה כך שהיא מסוגלת לעמוד במגוון נפחי מנוע שונים, מקומפקטיים ועד גזלני דיזל ובנזין בנפחים של עד 2.5 או 3.0 ל' בהתאמה. כמו כן, המנגנון מאפשר בתיבות הידניות דימום והנעה גם כשהילוך משולב. לצורך הדגמה ראשונית, התקינו הצוותים את המנגנון בוולוו S40 בגרסת 2.0 ל' טורבו-דיזל כדי לאמוד את זמן התגובה. בעת הניסוי, עלה כי התנעת המנוע נעשית ב-0.4 שנייה, כמחצית מהזמן שלוקח למנגנון הקיים.

בד בבד, הטכנולוגיה של CPT או דומות לה, תעזורנה למי מיצרניות הרכב שתבחרנה להשתמש בהן להורדת שיעור פליטת ה-CO2 לכדי 130 גק"מ עד 2012 תוך יישור קו עם דרישות האיחוד האירופי. במשך השנים תחבורנה עוד שותפות לפיתוח ובחברה צופים כי עד 2020 ניתן יהיה להגיע ל-95 גק"מ בכל חברות הרכב העולמיות. השאלה המתבקשת היא כמובן מה עתידם של מנגנונים אלה, שכן טכנולוגיות בתחום המנועים עצמם הנמצאות בפיתוח, משיגות צמצום צריכת דלק ופליטה באופן יותר מוחשי.

  • עוד באותו נושא:
  • עצור וסע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully