וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן גולשת לעתיד

8.10.2009 / 11:03

ממשיכה להפגין עליונות חשמלית ומציגה בטוקיו כלי-רכב שהוא גם אופנוע, גם מכונית וגם צר דיו כדי להדחק בסמטאות. רעיון או ייצור?

ניסאן תציג בתערוכת טוקיו את הלנד-גליידר (Land Glider), כלי-רכב חשמלי שקורץ בעדינות מהאחות ליף (Leaf) אותה חשפה החברה היפנית לפני קצת יותר מחודשיים. הלנד-גליידר מסווג כרגע כקונספט אקולוגי שאמור לתפקד בתור פתרון מהונדס לתחומי העיר ולעשות זאת בדרך הכי ירוקה ונקייה על פי הטכנולוגיות הקיימות. אפס CO2 כבר לא מנת חלקן של יצרניות בודדות הרי ולניסאן טביעת אצבע מהותית בתחום.

עיצובו המזוות של הלנד-גליידר מגלה (כמעט) את כל יתרונותיו. זווית "השכבה" למשל מתירה לו לרכון עד 18 מעלות לערך בסיבובים בשליטה אוטומטית, כאשר הנהג/רוכב אוחז בכידון בעל שתי ידיות. תפעול המערכות נעשה מקונסולה ממורכזת המקרינה תצוגה דגיטלית ובמקום מראות צד, הלנד-גליידר נעזר במצלמות ניטור אלקטרוניות לפקח על שדה הראייה.

סידור ההושבה מוגבל לשני אנשים בלבד (טאנדם) – אחד מלפנים השני מאחור. במושב הקדמי רואים בבירור 4 נקודות לחגורה, אך מה שלא כל כך ברור כרגע מהתמונות הוא העידרן של חגורות לנוסע (אולי כסא מפלט במקום?). הטכנולוגיה בלנד-גליידר שווה בערכיה לליף, אם כי תהיה קומפקטית יותר בהתאמה למידותיו. הוא אמור למשוך את שני הנוסעים לטווח של כמה מאות ק"מ בין טעינות בנוחות ולהטען משקע ביתי כשהסוללות ריקות תוך מספר שעות.

השאלה הגדולה כמו בכל מכונית קונספט, היא האם התוצר הרלוונטי מועמד להגיע לייצור. תשובה ברורה לכך אין, ואם כן, אולי בעוד 4 שנים.

ניסאן לנד-גליידר. אתר יצרן
ניסאן לנד-גליידר/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully