וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגור ת'גג, שלא נתחרש

8.10.2009 / 14:48

מחקר חדש בארה"ב קובע: מכוניות קבריולה עלולות לפגום באיכות שמיעתם של היושבים. אטמי אזניים זה לא רק לטייסים

נסיעה במכונית פתוחה (קבריולה) במהירויות של מעל ל-80 קמ"ש פוגעת לאורך זמן בשמיעה, כך מפי מחקר שנערך בארה"ב ופורסם בכנס 'אף-אוזן-גרון' בסאן דייגו. יתרה מזאת, מתברר שגם נסיעה בחלונות פתוחים ברכב רגיל תורמת חלקה לנזק המצטבר אם כי פחות, ומוטב שבעת ירידה לאוטוסטרדה או במקטעים בינעירוניים מהירים תהיה המכונית אטומה לחלוטין לרעשים חיצוניים.

את המחקר מפרסם ד"ר פיליפ מייקל מבריטניה, רופא אף-אוזן-גרון שבין תחביביו מכוניות ספורט וקבריולה בפרט. על מנת לאמת את השערותיו, יצא למבחן שכלל שימוש בשבעה דגמים שונים לגרסאות פתוחות כולל מיני קופר קבריולה, מאזדה MX-5, יגואר XK, מרצדס SLK ועוד.

המבחן חולק על פי מהירויות משתנות, כשבתחילה הפשיל את הגג ונסע במהירות של 80 קמ"ש, אח"כ ב-100 קמ"ש ולבסוף ב-110 קמ"ש. הוא גילה שבכל מהירויות המבחן, ממוצע הדציבלים נע בין 88-90 כשהרוח גורמת למרבית השאון. על פי מחקר שנערך על ידי גופי בריאות שונים בארה"ב, קיימת הנחייה להימנע מרעש קבוע של 85 דציבלים שעלול לשבש את יכולת השמיעה באופן הדרגתי.

מייקל טוען שלצד ממצאיו, אפשר לשייך את נתוני הגופים בהתאמה מדוייקת למכוניות קבריולה. "אפילו אם הגג והחלונות סגורים, המכוניות חשופות לרעש חיצוני של 82 דציבלים", כך הוא מציין. בהמשך הוא מוסיף כי רעש חיצוני מגיע כמובן גם ממקורות אחרים, ממשאיות למשל ובמיוחד במהירות נמוכה. "מצבך יחמיר, אם תתקע בעיר ליד משאית במהירות אפס. ככל שאתה נע לאט יותר, לוקח יותר זמן לרעש מהסביבה לעבור אותך".

במילים אחרות, פעם הבאה שאתם במצב לנסיעת דאווין על בת הזוג בקבריולה שלכם, תחשבו גם על הבריאות. אלא אם כן היא חופרת לכם בראש, סיבה מספיק טובה להאיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully