וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי: יש לעודד דו-גלגלי

8.10.2009 / 17:23

ראש עריית תל-אביב ניצב לצד האופנוענים משגר מכתב לשרי האוצר והתחבורה ומבקש שלא לפגוע בציבור הרוכבים

לחץ נוסף על משרד האוצר ומשרד התחבורה והפעם מצדו של ראש עריית תל אביב, רון חולדאי. היום שיגר חולדאי מכתב חריף לשר האוצר ושר התחבורה ובו הוא יוצא בגנות הכוונה להעלות את תעריפי ביטוח החובה לרוכבי הדו-גלגלי.

"הכוונה להעלות באופן חד ודרמטי את תעריפי ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי תנחית מכה אנושה על ענף תחבורה זה, שיש לנו עניין לעודדו." עוד הוא מוסיף, "הרכב הדו גלגלי מהווה גורם המקל באופן משמעותי על הגודש התחבורתי ממנו סובלים האזורים העירוניים הצפופים של מטרופולין גוש דן. כניסתם של אופנועים וקטנועים לאיזורים הצפופים חוסכת כבר היום פקקי תנועה ומפנה מקומות חניה רבים. מנתונים שפרסם פורום 15 הערים העצמאיות עולה כי פליטת גזי החממה הנגרמת מנסיעת אופנוע נמוכה באופן משמעותי ביחס לנסיעת מכונית - דבר שיש בו בכדי לתרום להפחתת זיהום האוויר ושיפור איכות החיים והסביבה".

חולדאי מבקש להזכיר גם כי לרכבי הדן-גלגליים ישנה תרומה חברתית גדולה עבור קהלים כמו סטודנטים ואחרים המחפשים תחבורה זולה וחופש תנועה. בסיום דבריו מציין חולדאי כי הוא ער לכך שמעצם טיבו חשוף יותר האופנוע לתאונות, אולם "לאורך זמן הוכח שדווקא באותם מקומות בהם היה מעבר לתחבורה דו גלגלית, פחתה קיבולת המכוניות בכבישים ועמה נרשמה ירידה במספר התאונות".

בסיכום מכתבו קורא חולדאי לשר האוצר כי עליו לשקול מחדש את המהלך ולא לתת יד לחישוב כלכלי צר המתעלם מיתרונותיו של כלי רכב מסוג זה ואף לעודד את השימוש בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully