וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה על הגריד ב-2010?

ירון אדרי

9.10.2009 / 7:26

'על הגריד' חוזר מחופשת החגים עם דיווח מיוחד. כל החדשות החמות על מירוץ הכסאות - מי ינהג איפה בעונת 2010 של הפורמולה 1?

אלונסו בפרארי, ב.מ.וו בחוץ ויש גם קבוצות חדשות. את זה אנו כבר יודעים. אלא שכעת, שני מירוצים לסיום עונת 2009 של סבב הפורמולה 1 והשמועות על מעברים של נהגים בין קבוצות תופסות תאוצה יותר מהמכוניות עצמן.

בינתיים, לא הרבה ידוע ובטח שלא סגור סופית בחלק מהמקרים, אבל אנו ננסה לעשות סדר בבלגן למרות שסביר להניח שאחרי שתסיימו לקרוא תצאו הרבה יותר מבולבלים. אז אחרי שנברנו בכל האתרים הרשמיים, אתרי החדשות וסוכנויות הידיעות, הנה מה שקורה כרגע במשחק הכסאות. בכדי להקל עליכם מעט, סדר הקבוצות זהה למקומן ברגע זה בטבלת האליפות ואת החדשות סידרנו לפי ה-א"ב שלא תגידו שיש לנו העדפות. והכי חשוב, קחו את הכל בעירבון מוגבל.

בראון GP

ג'נסון באטון ימשיך בקבוצה ככל הנראה, גם אם לא יוכתר כאלוף, אך זאת בתנאי שיסכים לתנאי השכר שהקבוצה מציעה לו. פרסומים שונים גורסים כי הבריטי יבחר בקבוצה שתציע לו צ'ק שמן יותר, לאחר שסרב לעלייה צנועה בשכרו. אגב, בעונת 2009 הוא גם מממן לעצמו את הטיסות והאירוח במלונות.

לעומת באטון המתנדנד, רובנס באריקלו לא ימשיך בקבוצה נכון לרגע זה ושמו נקשר עם מעבר אפשרי לקבוצת וויליאמס בסוג של "בארטר" כנגד ניקו רוזברג. מעניין אם דרישתו של באטון לפסול את רוזברג במירוץ האחרון תעיב על היחסים בינהם.

רד בול רייסינג

סבסטיאן ווטל עדיין יכול להיות אלוף 2009, תיאורטית לפחות (למרות ששתי העונות הקודמות הוכיחו כי גם כשזה כבר גמור, דברים יכולים להשתנות). ברד בול ישמחו אם זה יקרה למרות שזה לא ישפיע על הקשר בינהם בעתיד הקרוב. הגרמני ימשיך לנהוג במדי השור האדום גם בעונה הבאה ואם הקבוצה תישאר תחרותית מספיק, גם בשנים הבאות.

מעמדו של מארק וובר ברד בול עדיין לא ברור. האוסטרלי אינו רוצה לסיים את התקשרותו עם מנהלו האישי פלאביו בריאטורה כפי שדורשת ה-FIA, מה שכנראה יביא לפרישתו והתמקדות בקבוצת ה-GP3 אותה הקים יחד עם מנהלה של רד בול כריסטיאן הורנר. מחליף אפשרי הוא קימי רייקונן שהצהיר כי יעבור אך ורק לקבוצה שתאפשר לו לנצח מירוצים. רד בול כפי שראינו השנה, מסוגלת להעניק לו זאת.

סקודריה פרארי

פליפה מאסה הפצוע שבימים אלה מנסה להחזיר לעצמו את הכושר לאחר התאונה הקשה שעבר בגרנד פרי ההונגרי, ימשיך בקבוצה אלא אם כן בדיקות רפואיות מטעם ההתאחדות יחליטו אחרת. הברזילאי ערך נהיגה ראשונה בקארטינג ולאחריה נהיגה בסימולטור המירוץ של פרארי וזאת לקראת נהיגה של ממש במכונית הפורמולה 1 של 2007.

לצידו של מאסה ינהג פרננדו אלונסו כפי שנמסר בהודעה רשמית בשבוע שעבר. אולם, בקבוצה עדיין מנסים להביא לאישור צירוף מכונית שלישית בא ינהג מיכאל שומאכר ואולי גם אלוף המוטו GP ולנטינו רוסי. לא סביר שדבר זה יתקבל על ידי ה-FIA.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מקלארן מרצדס

לואיס המילטון שימשיך לנהוג במקלארן, עדיין לא יודע מי ינהג לצידו בעונה הבאה. לאחר שקולות מתוך הקבוצה מגלים כי הייקי קובליינן יחזיר את המפתחות. המועמד העיקרי הוא קימי רייקונן שנהג בקבוצה לפני הגעתו של המילטון, כשהחיבור יעשה רק לאחר ששני הצדדים יגיעו להסכמה בנושא השכר. 'בילד' הגרמני טוען שהפיני ביקש 25 מיליון דולר לעונה, אך במקלארן לא ששים לשלם לו סכום שכזה.

רייקונן עשוי להיות בחירה מצויינת למקלארן ולו בשביל סיבה אחת בלבד (להוציא העבר המשותף) הנוגעת דווקא בקהל המעריצים. על אותה המכונית, תינתן התשובה הנחרצת מי נהג יותר טוב – אלוף העולם של 2007 או אלוף העולם של 2008. אם כלום לא יסתדר, נראה את רייקונן מגשים חלום במירוצי ראלי.

טויוטה פאנסוניק

הקבוצה היפנית-גרמנית טרם החליטה אם תמשיך בסבב בגלל קשיי נזילות אצל אמא טויוטה, אך גם אם כן, יארנו טרולי וטימו גלוק לא ימשיכו עימה כנראה. לפחות בכל הקשור לטרולי, העניין די סגור היות ובקבוצה לא כל כך מרוצים ממנו. האם העובדה כי בתום העונה יערוך נסיעת מבחן בקבוצת הנאסקאר 'וולטריפ רייסינג', כולל אופציה להשתתף בשלושה מירוצים כפי שמדווח 'פוקס ספורט', צופה לו עתיד חדש? לצידו באותם ימי מבחן ינהג נהג עבר נוסף של טויוטה, מיקה סאלו. אגב, קבוצת וולטריפ מריצה מכוניות של טויוטה, שנראית כאחת שדואגת לפנסיונרים שלה.

עוד בקבוצה, שמועות מקשרות אותה עם קימי רייקונן אך זה הצהיר כי יעבור רק לאחת שתאפשר לו להשיג נצחונות ולנוכח מצבה היא אינה יכולה להבטיח לו זאת (וגם לא שכר של אלוף). מי שמקומו מובטח ב-99 אחוזים הוא נהג ה-GP2 היפני קאמואי קובאיישי.

וויליאמס טויוטה

הקבוצה הבריטית צפויה להודיע כי שני נהגיה לא ימשיכו עימה לעונת 2010, וכך כנראה גם מנועי טויוטה הפועמים בעכוזה. ה'גולדן בוי' ניקו רוזברג כפי שהוזכר לעיל, מועמד רציני לקבוצת בראון כשאת מקומו יתפוס זקן נהגי הפורמולה 1 כיום רובנס באריקלו, כך על פי פרסומים במדיות השונות. אם זה אכן יקרה, באריקלו יהיה הנהג המוביל בקבוצה בשל הקריירה הארוכה שלו, דבר אליו הוא לא כל כך רגיל. לצידו של הברזילאי ינהג נהג ה-GP2 ניקו האלקנברג.

רנו

את מקומו של פרננדו אלונסו בקבוצה הצרפתית יתפוס חברו הטוב רוברט קוביצה, שאת שלוש השנים האחרונות העביר בב.מ.וו. הודעה רשמית על כך מסרה הקבוצה ממש בימים האחרונים.

מקומו של רומן גרוסז'אן בקבוצה אינו מובטח לעונה הבאה, בעיקר מפני שפלאביו בריאטורה המודח הוא זה שהביא אותו אליה לאחר שפיטר את נלסיניו פיקה. למעשה, 'אוטו מוטור אונד ספורט' טוען כי הצרפתי לא ינהג יותר במדי הקבוצה ויוחלף מיידית על ידי הברזילאי לוקאס די גראסי. השם החם ביותר לכיסא הנדנדה לעונה הבאה הוא ניק היידפלד, שותפו של קוביצה בב.מ.וו, אך גם אדריאן סוטיל, טימו גלוק בתמונה קימי רייקונן והייקי קובליינן (שנהג בקבוצה לפני שתי עונות).

ב.מ.וו סאובר (קאדבק)

הקבוצה הגרמנית אמנם הודיעה רשמית על פרישה, אך רכישתה על ידי תאגיד 'קאדבק' עשויה להשאירה על הגריד וזאת תחת שני תנאים – או שה-FIA תאשר השתתפותן של 14 קבוצות לעונה הבאה (28 מכוניות) במקום 13 או שאחת הקבוצות שמקומן כבר הובטח תחליט שלא להשתתף. עוד נקשר שמה של ב.מ.וו עם קבוצת מקלארן כמועמדת לרכוש את חטיבת מנועי המירוץ שלה.

נהג הקבוצה רוברט קוביצה יעבור בעונה הבאה לרנו, כששותפו ניק היידפלד מועמד אפשרי להצטרף אליו. אם האחרון לא ימצא מקום חדש ו'קאדבק' אכן תצטרף, סביר שיעדיפו את הגרמני הוותיק על פני נהגים צעירים וחסרי ניסיון. עוד לוטשת 'קאדבק' עיניים לכיוונו של טימו גלוק.

פורס אינדיה

הקבוצה שהציגה קפיצה נחשונית ביכולתה בחודשיים האחרונים, תאבד כנראה את אדריאן סוטיל לאחר שכבר ויתרה לפני כחודש על ג'יאנרקלו פיסיקלה הוותיק שבחר לנהוג בפרארי שם נכון לרגע זה הוא יסיים את הקריירה המפוספסת שלו. על המשך דרכו של ויטאנטוניו ליוצי שהחליף את פיסיקלה, עדיין לא מדברים למרות שנראה כי תהיה העדפה להשאירו.

מי שמציע להודים את שרותיו הוא ברונו סנה, שפספס הזדמנות פז לנהוג השנה בקבוצת צמרת – בראון. אולם, נראה כי הברזילאי זורק לא מעט שמות באוויר בתקווה שלפחות קבוצה אחת אכן תתעניין בו באופן רציני.

סקודריה טורו רוסו

קבוצת הבת של רד בול שסוגרת את טבלת אליפות הקבוצות הנוכחי עם 5 נקודות בלבד, הודיעה רשמית כי סבסטיאן בואמי וחיימה אלגוארסוארי ימשיכו בשורותיה גם בעונה הבאה. זה מבטל כל אפשרות שנהג הראלי של סיטרואן (שעלול להפסיד העונה את תואר האליפות אחרי חמש תארים רצופים) יגיע לנהוג במדי טורו רוסו תחת נותנת החסות המשותפת.

למרות ההודעה על שמירת הכוחות, קבוצת האם עשויה להנחית על טורו רוסו עז. במידה ומארק וובר יעזוב, היא תשאף להשאירו בסבב תחת חסותה וזו האופציה היחידה עבורו.

USF1

הקבוצה החדשה מארה"ב אמנם חשקה בנהגים אמריקניים מנוסים, אלא שכרגע נראה כי אלה מעדיפים לנהוג במסלולים בהם יש פניות שמאלה בלבד. מי ששמם עלה הם צעירים כמו נהגי סבב 'אטלנטיק צ'מיונשיפ' ג'ונתן סאמרטון וג'ון אדוארדס ואלוף ה'אינדי לייט' ג'יי אר הילדרבנד, אותם מקווים בקבוצה להריץ באחד הסבבים האירופים למשך עונה אחת לפחות על מנת שיצברו קילומטראז' לקראת 2011.

שמות רלוונטיים יותר לעונה הבאה הם של הוותיקים אלכס וורץ האוסטרי, פדרו דה לה רוסה הספרדי, ז'אק וילינייב הקנדי, סבסטיאן בורדה הצרפתי ואנטוני דיווידסון הבריטי. כאן אנו נכניס בקשה אישית – תביאו את דניקה פטריק!

לוטוס

השם הנוסטלגי שחוזר לסבב, מחפש נהגים וותיקים שיעזרו בתהליך ההתאקלמות. מנהלו האישי של טימו גלוק חושף כי ישנם מגעים בין מרשו לקבוצה שרק לאחרונה אושרה להצטרף לסבב (על חשבון מקומה של ב.מ.וו), אולם אישור לכך או הכחשה אינם מגיעים מהצד השני.

בניגוד לשאר הקבוצות החדשות, כאן עומד לזכותה של לוטוס השם והמורשת שאין נהג פורמולה 1 שלא היה רוצה ברזומה שלו. את לוטוס המקורית והאגדית הקים קולין צ'פמן שתחת ידיו ודימיונו הביא לסבב המצאות שונות שקבעו לא מעט מהאופן בו הוא נראה היום.

מאנור וירג'ן

את עיקר מאמציה עושה בשלב זה הקבוצה הבריטית החדשה במטרה לסיים את העבודה על המכונית עימה תתחרה בעונה הבאה. עניין הנהגים נמצא רק בהמשך רשימת סדרי העדיפויות עם שני שמות כפוטנציאל אפשרי - אלוף ה-A1GP אדם קארול וברונו סנה. שמו של הראשון מגיע מתוך הקבוצה ואילו המגעים עם סנה נחשפו דרך הנהג עצמו שכפי שהוסבר, יורה לכל הכיוונים.

המימון של קבוצת מאנור מגיע מתאגיד וירג'ן של ריצ'ארד ברנסון וזאת לאחר שייפסק שיתוף הפעולה שלו עם בראון בתום העונה. יתכן אף ששם הקבוצה הרשמי יהיה שמו של התאגיד ולא מאנור, בתמורה למיליונים הרבים שיזרים.

קאמפוס

השם החם העונה ולא בגלל הצלחות על המסלול הוא של נלסיניו פיקה. לאחר שנזרק בבושת פנים מרנו על ידי פלאביו בריאטורה, שהועף אף הוא בבושת פנים גדולה יותר לאחר שפיקה הלשין עליו בפרשת מירוץ סינגפור 2008, רוצה לחזור לסבב כש'מארקה' הספרדי מקשר אותו לקבוצה החדשה קאמפוס. את החיבור יעשה אבא נלסון, שלדברי העיתון ישקיע כספים בקבוצה בתמורה. קבוצות אחרות כמו טויוטה, רד בול ורנו שללו בתוקף העסקה אפשרית של הברזילאי שהמוניטין שלו צנח. בינתיים ינסה פיקה להתקבל לסבב הטנדרים של הנאסקאר באחת הקבוצות המריצות מכונית טויוטה, לקראת קריירה אפשרית שתיקח אותו תוך שתי עונות עד לסבב הספרינט קאפ הבכיר.

ברזילאי נוסף שנמצא על הכוונת של קאמפוס הוא, אם לא ניחשתם עד עתה, ברונו סנה. שני נהגים נוספים הם הספרדים המשמשים כנהגי מבחן – פדרו דה לה רוסה (מקלארן) ומארק ג'נה (פרארי) כשהאחרון מעדיף להשאר בתפקידו הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully