וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוויפט ו-SX4 מתחברות לסביבה

11.10.2009 / 10:24

סוזוקי תחשוף בתערוכת טוקיו גרסת 'שקע-תקע' לסוויפט השובבה ואת המשפחתית SX4 חמושה בתא-דלק מימני

שתי המכוניות הידידותיות של סוזוקי – סוויפט ו-SX4 – תעוררנה הרבה תשומת לב בתערוכת טוקיו. הסיבה לכך נמצאת דווקא בקצה השני של העולם – התעניינותה של סוזוקי להחזיר את הסוויפט ליבשת האמריקנית. כעת כשהראשונה משודרגת עם מערכת הנעה היברידית והשנייה בתא מימן, סוזוקי תנסה להדגים שאפשר לכלוא הנאה עם חסכון בהצלחה ולהיישיר מבט עם הטכנולוגיה האקולוגית של העתיד.

מטבע הדברים, הסוויפט העממית רלוונטית יותר לימי ההווה. חיצונית היא אינה שונה, להוציא שימוש בצמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך ומחבר למערכת החשמלית. סוזוקי טוענת שהיא מיועדת לנהגים שמבלים את מרבית זמנם בעיר ובממוצע גומאים כ-20 ק"מ ביום שיעשו בחלק נכבד מן הזמן על הזרם החשמלי. המנוע בחזיתה נשען על יחידה בנפח 660 סמ"'ק בעל 54 כ"ס ומשודך לסוללות ליתיום-יון שהוחבאו מאחרי הקונסולה מלפנים. המנוע החשמלי מנפק 74 כ"ס ומקבל גיבוי ממנוע הבעירה שעה שהסוללות מותשות. דווקא את נתוני צריכת הדלק סוזוקי ממאנת לפרסם, אך מסירה ספקות ואומרת שהשיפור לעומת לוגמת הבנזין ינוע באיזור ה-25 אחוזים לצד הפחתה ניכרת בשיעור פליטת המזהמים.

ה-SX4 מגיעה לטוקיו מצויידת במנוע תא-דלק ובהנעה כפולה. מי שחווה כאן דה ז'ה וו אינו טועה, היות ואת בכורתה הרשמית עשתה בתערוכת פריס 2008. אף על פי כן, מאז עברה קומץ עדכונים במערכת המימן כשעל הדוכן בטוקיו ניתן יהיה לאתר אותה אותה תחת הכינוי FCV – המשמעות היא Fuel Cell Vehicle. ה-SX4 חולקת חלפים רבים עם מכללי המערכת המימנית של ג'נרל מוטורס, עימה היא שותפה לפיתוחים בתחום החשמל. מערכת זו אוגרת עוצמה בסיוע קבל המשחרר את האנרגיה על פי הצרכים.

לצד תא מימן המסוגל לעמוד בלחץ של עד 10,000 PSI, נעזרת ה-SX4 במנוע חשמלי של סוזוקי בעל הספק של כ-92 כ"ס. טווח הנסיעה ב-SX4 יעמוד על 300 ק"מ בין תדלוקים ומהירותה המרבית כ-150 קמ"ש. למרות גלגוליו השונים, דגם זה נמצא כרגע בפילוט בכבישי יפן ואינו צפוי להגיע לשיווק מסחרי בשנים הקרובות, בין השאר בגלל סוגיית רשת התדלוק והטעינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully