וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה באיטליה – יש תערוכה, אין מכוניות

11.10.2009 / 10:53

תערוכת הרכב השנתית שנערכת בבולוניה עלולה להיות ריקה ממכוניות. הקהל לעומת זאת, מבטיח להגיע

עושה רושם שגם השנה מתחולל מאבק בין מארגני תערוכות הרכב לבין היצרניות. אחרונה לספוג עלבונות ומכשולים מפי דוברי הקונצרנים תהיה תערוכת הרכב האיטלקית שנערכת בימי החורף בבולוניה. לפי שעה, מסתמן שהדוכנים יהיו שוממים מכלי-רכב או חידושים טכנולוגיים, כשמקור המפלה נובע מנסיגתה של פיאט מהתערוכה המקומית. זו הודיעה על כך ב-22 לספטמבר על ידי דובר החברה ריצ'רד גדסלי, שציין כי היא סובלת מקשיים פיננסים. מאז אותה הצהרה, כל שאר היצרניות שלחו הודעה למארגנים שנוכחותן מוטלת בספק וסביר שכלל לא תגענה.

באין יצרניות, קונספטים או כלי-רכב, נאלצים המארגנים לפזול למוצא האחרון – חלטורות. כמהלך ראשוני קיצרו את משך התערוכה מתשעה ימים לחמישה, כלומר בין ה-5 ל-9 בחודש דצמבר הקרוב. בהמשך פנו בתחינה ליצרניות הרכב והקצו עבורן מקומות הדגמה ללא תמורה כספית, אם כי בנפח מצומצם יותר. מקומות אחסון נעים בין מיליון ל-15 מיליון דולר, תלוי בכמות המכוניות. פתרון נוסף שהועלה הוא קיומן של תחרויות ספורט-מוטורי במתחם במקום תצוגות סטטיות, דבר שלא התקבל יפה בעיני נשיאי החברות זולת פרארי ששוקלת לערוך במקום איזשהו אירוע סמלי עם מכוניות הפורמולה 1 הישנות שלה. בכל זאת, צריך נציגות.

האנדרלמוסיה בתערוכה האיטלקית גורמת ללא מעט תושבי איטליה לתחושת חוסר-נוחות ודאגה. בולוניה היא עיר מרכזית ובה מורשת מוטורית רבת חשיבות למדינה אגב קירבה למודנה. מקרביה יצאו יצרניות כמזרטי, מפקדת דוקאטי ממוקמת שם, וכן כל חברות העל האיטלקיות – פרארי, למבורגיני, פגאני ועוד, הספיקו להתבסס באיזור במשך עשרות שנים.

למרות הערפול האופף סביב קיומה, ראוי לציין שמארגני התערוכה עוד יכולים לצאת מהסיפור הזה בנזק מזערי. לעומת תערוכות שכבר בוטלו (לונדון) או שמסתפקות רק ביצרניות מקומיות (טוקיו), עצם הדיון על המשכה מלמד על מגמה אופטימית בחוגי המארגנים באיטליה. הקהל שלא רוצה לקחת חלק בדעיכה המוטורית הלאומית, ינסה למלא את החלל שהותירו המכוניות על הדוכנים. תלוי במחיר הכרטיסים כמובן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully