וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור עלה ב-45 ימי שלילה

ירון אדרי

12.10.2009 / 7:39

זהו עונשו של נהג שביקש לבטל דו"ח תנועה על שימוש בטלפון הנייד. בנוסף, הקנס הכספי המקורי שנפסק נגדו הוכפל

רוצה לערער על הקנס שקיבלת? כדאי לך לשקול זאת שוב. שופטת בית המשפט לתעבורה בירושלים שרון לארי-בבלי, החמירה את עונשו של נהג אשר ביקש לערער כנגד קנס שקיבל בגין שימוש בטלפון הנייד ללא התקן יעודי, בניגוד לתקנה 28ב' בפקודות התעבורה. אלא שנסיבות המקרה ועברו של הנאשם הכולל למעלה מ-30 הרשעות, לא שכנעו אותה והיא בחרה דווקא להחמיר את עונשו. לא פלא שכן שש הרשעות הן על אותו סעיף בדיוק ובשלושה מקרים אחרים הוא גרם לתאונה.

בתאריך ה-30 ליולי 2008, תפסה שוטרת התנועה יסמין סלימס את הנהג שבחר לדבר בטלפון הנייד כשהוא מוחזק בידו וצמוד לאוזנו ברחוב חיים בר-לב שבירושלים. בסעיף "דברי הנהג" שעל גוף הדו"ח נרשם: "אני לא אעשה זאת שוב". אלא ששבועיים לאחר שנתפס הגיש הנהג ערעור בו טען כי ידו בכלל הוצמדה לראשו היות וניסה להסתיר את השמש שסנוורה אותו. להגנתו בפני ההרשעות הקודמות שנרשמו לחובתו, טען הנהג כי אלה לא בוצעו על ידו. לדבריו, בבעלותו מספר כלי רכב ויתכן שנהג שלו הזדהה בשמו.

"בנסיבות המקרה שבפני, מצאתי כי יש למצות את הדין עם הנאשם". כך כתבה השופטת בפסק הדין שניתן כנגד הנהג ולפיו יוכפל סכום הקנס מ-1,000 ל-2,000 שקלים. אולם, זהו העונש הקל שכן בנוסף לו גזרה עליו כבודה 45 ימי שלילה בפועל. הקינוח הגיע בדמות פסילה של חודשיים על תנאי למשך שנתיים, למקרה והוא כן יעשה זאת שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully