וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: פולקסווגן תצטרף?

ירון אדרי

12.10.2009 / 9:50

קונצרן הרכב הגדול באירופה פוזל לכיוון סבב המירוצים המהיר בעולם. שוקל להקים קבוצה תחת מותגי פורשה, אודי או פולקסווגן

קונצרן פולקסווגן לוטש עיניים אל עבר סבב המירוצים היוקרתי בעולם, כך בהודעה שיצאה מטעם בכיר בחברה לאחר גל של שמועות על כך. קונצרן הרכב הגדול באירופה והשלישי בעולם שואף לקחת חלק בסבב הפורמולה 1 דרך אחד ממותגיו – פורשה, אודי ואולי אף פולקסווגן, אך זאת רק אם עלויות ההשתפות בסבב תמשכנה לרדת. את האישור לכך אומר ריינהולד קארל, מנכ"ל אודי בסינגפור, לעיתון 'סטרייטס טיימס'.

ההפחתה המתמשכת בעלויות התפעול של קבוצות הפורמולה 1, קורצת לגופים רבים שיכולים כעת להכנס לליגת המירוצים היוקרתית בעולם במחיר מופחת. לדברי קארל, קצת מעל ל-100 מיליון יורו לעונה והפולקסווגן תשקול להצטרף. עונת 2010 תרשום ארבע קבוצות פרטיות חדשות, שנבחרו מבין כעשר מועמדות. אולם, יש לציין כי דווקא מעמדן של קבוצות היצרן אינו בטוח - מתחרתה הישירה של אודי ב.מ.וו, החליטה לפרוש ועתידה של טויוטה גם הוא נמצא בספק. אם נלך מעט אחורה, נגלה את הונדה, יגואר ואחרות שהחליטו לפרוש.

פולקסווגן מעולם לא לקחה חלק בפורמולה 1 מאז הוקם הסבב בשנת 1950. מי שכן השתתפה במירוצי הגרנד פרי בשנות ה-30 של המאה הקודמת היא אוטו יוניון, אותה הרכיבו ארבע חברות בינהן אודי. כיום, הקונצרן לוקח חלק בענפי ספורט מוטורי נוספים כמו ראלי דקאר (פולקסווגן), WTCC (סיאט), IRC (סקודה), לה מאן ו-DTM (אודי). מותג פורשה אותו מיזג הקונצרן לתוכו לאחרונה, עורך סבבי מירוצים שונים בינהם 'פורשה קאפ', לה מאן ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully