וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות זה לא קצוות

16.10.2009 / 6:12

כך לפחות טוענים חוקרים ממכון הסקרים של 'JD פאוור' אשר עקבו אחרי דור ה-Y ברשתות החברתיות באינטרנט

שמונה חודשים למדו וחקרו סוכני הרשת של מכון JD פאוור העולמי, את תחביביו של הדור הנוכחי, דור ה-Y. מטרת הפרויקט הייתה לבדוק ולגבש דעה, כיצד השפיע המשבר הכלכלי על העדפותיהם בתחומי האלקטרוניקה, הבידור, ההנאות היום-יומיות וכל דבר שמתקשר לשעות הפנאי והבילוי.

קומץ החוקרים המוסמך לתחום כלי-הרכב, הסתנן לרשתות החברתיות פייסבוק, טוויטר ועוד מספר פורומים בענף הרכב ברחבי העולם ופתח בכל אחד מהם דיון או צ'אט העוסק במקומה של המכונית בקרבם. השרשורים הולידו אלפי תגובות שונות ומגוונות, כאשר באופן טבעי המין הזכרי כיכב במרביתם בעוד הנשים הסתפקו בהערות שוליים איזטוריות ללא כל הבחנה בין תכונה כזו לאחרת, להוציא התעסקות מלאכותית בסוגיית העיצוב.

אחד מסוכני המכון שחדרו לפורום מכוניות יחסית גדול (שמו לא צוין), טוען שקיימת סלידה ברורה אצל הצעירים בגין השלכותיו של המשבר הכלכלי. "שיחות והשתתפות בדיונים און-ליין הראו שהדור הצעיר נסוג מאהבתו למכוניות והצורך בהם כמוצר, בעיקר בגלל בעיות כספיות". עוד הוא מוסיף כי להערכתו החדירה של האינטרנט גרמה לבלימה של התחביב המוטורי מפני שצעירים מבלים חלק נכבד מזמנם, סגורים בתוך הבתים מול מסכי המחשב וממעטים לצאת למפגשים.

על פי דעת החוקרים ההשלכות החברתיות תהיינה פחותות מאלו הכלכליות. מאחר ודור-Y נחשב לעשיר באופן משמעותי לעומת דורות קודמים, כמו הבייבי-בומרס (פוסט מלחמת העולם השנייה) למשל, מוטלת על תעשיית הרכב המשימה למצוא דרך לגרום להם להבין שהשרדותה של הזירה תלויה בכמות המכוניות הנמכרת. "לדור Y יהיה את כוח הקנייה הגדול ביותר אי פעם. אם חברות הרכב לא יבינו כיצד לדבר אליהם דרך מוצרים שקוסמים להם, חבל על הזמן בכלל. זה רק עניין של זמן עד שמותגים נוספים יכחדו". כך ראש צוות החוקרים.

ממסקנותיו של האיגוד, אפשר להניח שתעשיית הרכב נמצאת לפני נסיגה גדולה, עוד יותר דרמטית מכפי שעברה עליה לאחר המשבר הכלכלי. השאלה היא האם היצרניות תשכלנה להפנים שכדי לגרד את הצעירים מצגי המחשב, עליהן להתחבר אל דור חדש שמדבר בדיאלקט משלו, אפילו שחלקים ממנו נשמעים כמו ג'יבריש.

  • עוד באותו נושא:
  • jd פאוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully