וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפינוי המוסק בסכנת סגירה

ירון אדרי

13.10.2009 / 13:59

בשל אי קבלת כספים ממשרד הבריאות וחברות הביטוח על סך 5 מיליון שקלים, תפסיק חברת 'להק תעופה' את הפינוי הרפואי המוסק

חברת 'להק תעופה' המפעילה שירות פינוי והצלה מוסק לנפגעי תאונות דרכים ופציעות קשות אחרות, עומדת בפני סגירה. החל ממחר בערב (רביעי) תפסיק החברה את פעילותה בצפון הארץ וזאת בשל קשיים כספיים כבדים אליה נקלעה. מהמסוק יפורק הציוד הרפואי של מד"א, וזה ילך להשבתה. בשנה האחרונה הפסיקה החברה את פעילותה בשאר אזורי הארץ וזהו המסוק היחיד שנותר בפעילות מבצעית.

החובות אליה נקלעה 'להק תעופה' הצטברו בשל סירובם של משרד הבריאות וחברות הביטוח להעביר לה כספים בעבור הפינויים המוסקים אותם ביצעה. לדברי החברה, מדובר בכחמישה מיליון שקלים. לטענתה, גופים אלה גורסים כי הפינוי מיותר וזאת למרות שוועדה שדנה בנושא ואותה הקים משרד הבריאות, קבעה בחודש אפריל השנה כי הפינוי המוסק נחוץ ויש לדאוג לתקצבו ואף להסדירו בחוק. עוד נציין כי בחודש יולי השנה, קבע בית משפט השלום בתל אביב כי על חברות הביטוח לשאת בעלויות פינוי מבוטחיהם.

בחודש נובמבר 2008 התייצבה לצד 'להק תעופה' וועדת הכלכלה של הכנסת, באמצעות היו"ר דאז ח"כ ישראל חסון, שביקש מהמפקח על הביטוח להסדיר את העניין. "אם השירות ייגרע ממדינת ישראל ויעלה בחיי אדם, הכתובת שלי לעניין זה הממונה על הביטוח", אמר חסון. בחודש יוני 2008 הציג ח"כ יוחנן פלסנר הצעת חוק שתחייב את חברות הביטוח לשלם על הפינויים.

השירות אותו מעניקה 'להק תעופה' ניתן במקרים בהם ישנה פציעה קשה, בעיקר בפריפריות ובאזורים מרוחקים, הדורשת העברה מהירה ככל הניתן של הפצוע אל בית החולים במה שמכונה בשפה הרפואית "שעת הזהב". נתוני החברה מדברים על הצלת חייהם של 400 בני אדם ב-21 החודשים האחרונים. הפסקת הפעילות שתאריך באופן ניכר את זמן הגעת הפצועים לבתי החולים, תגבה את חייהם של כשני בני אדם מידי שבוע כל על פי הערכת החברה.

לעזרת 'להק תעופה' מתייצבת עמותת 'אור ירוק'. מנכ"ל העמותה שמואל אבואב שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ ובו כתב: "החל ממחר בערב, אדוני השר, יחל לאזול במהירות החול בשעון, עד שניאלץ להישיר מבט למול המשפחות האבלות. מה נאמר להן? איככה נישא פנינו ולפתח מי נגלגל את האחריות? אדוני שר התחבורה והבטיחות בדרכים. אני פונה אליך בדחיפות ומפציר בך למצוא מיד פתרון שיאפשר את המשך פעילות הפינוי המוסק, ובהצלת חיים יבוא שכרנו".

"אנשים אלו (הגרים בפריפריה – י.א) נענשים על כך שבחרו לגור במקום המרוחק מהמרכז", אומר מנכ"ל 'להק תעופה' מנחם לוי. "ניסינו להחזיק מעמד ולהמשיך להציל חיים אך החובות שנצברו על ידי משרד הבריאות וכמה מחברות הביטוח הביאו אותנו לקריסה ואנו נאלצים להקפיא את פעילותנו".

תקווה האחרונה של 'להק תעופה' הוא סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. במכתב ששיגרה אליו החברה, לו מכותב גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא מבקשת את התערבותו המיידית בעניין. "הופתענו לגלות כי משרדך אינו עושה דבר וחצי דבר על מנת לקדם את מסקנות הועדה לפינוי בהיטס אזרחי, שמונתה על ידי משרדך ופרסמה את מסקנותיה באפריל 2009. כידוע לך, הועדה קבעה שהפינוי המוסק חיוני וכי יש למצוא משאבים לתשלום עבור הפינוי המוסק המבוצע על ידי 'להק תעופה', עד להסדרת הנושא באופן קבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully