וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: סובארו SVX חוזרת

14.10.2009 / 10:00

ה-GT החטובה תעשה קאמבק ב-2012 כגרסה הסדרתית למכונית הקונספט שתוצג בתערוכת בטוקיו. תג המחיר צפוי להיות בשמיים

על פי דיווחים שעולים מסובארו, נשקלת האפשרות שהקופה הגדולה תבסס סגמנט GT ביצרנית ותחזור לרצפת הייצור. האם יש אמת בדברים? יתכן כי הבשורה באה בעקבות שיתוף הפעולה בין סובארו לטויוטה ממנו נחלצו לאחרונה צמד כלי-רכב – טויוטה עם המועמדת העממית FT-86 קונספט, ואילו סובארו עם אחות חורגת היברידית בדמותה של הטורר קונספט. אלא שבמקביל, מתכננת האחרונה בת משפחה נוספת שאיורים חלקיים שלה עלו לרשת. האם זו ה-SVX המודרנית?

על פי הערכת גורמים בסובארו, ה-SVX החדשה כבר לא תהיה מוצר "עממי" (אפילו שבישראל עלתה בשנות ה-90 למעלה מ-150 אלף שקלים). כרגע מדברים על מחיר של כ-64 אלף דולרים, שהם קרוב לרבע מיליון שקלים לפני מסים מקומיים. כנראה שלמרות השינויים הגלובלים, טויוטה תקפיד לעשות את מה שהיא יודעת - קרוב לעם, בעוד שסובארו תתמיד בסלילת נישות למאה ה-21 לקהל יעד שמוכן לשלם לא מעט כסף.

למי שהזכרון בוגד בו, נזכיר כי סובארו SVX התבססה כאחת המכוניות המסוגננות שצצו בתחילת שנות ה-90. היא ניסתה לפרוץ לקבוצה יהירה של מכוניות סאלון-קופה ספורטיביות תוך גישת עיצוב איטלקית (אם כי אמריקנית בממדים) וזכתה לקהל אוהדים גדול יחסית. היא יוצרה בין 1991 ל-1997 ובחזיתה פעם מנוע בוקסר שתיין בנפח 3.3 ל' ו-230 כ"ס, המשודך לתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

ביצועיה על הכביש היו לתקופה שם דבר בקרב האוטומטיות עם מהירות מרבית של 230 קמ"ש, אך אלו לא יצרו עבורה בידול מודגש משאר המתחרות. בעקבות מגמת הצרת ההיקפים שחגה מסביב לעולם, סובארו נטשה את ה-SVX והשאירה אותה בידי מועדוני רכב (מרביתם בארה"ב ובקנדה) אשר מקדשים את מעמדה מידי שבוע במפגשים ואירועים מוטוריים. אלה לבטח ישמחו לאמץ יורשת ובתנאי שתהיה ראויה.

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully