וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפושית חדשה ב-2012

14.10.2009 / 9:11

פולקסווגן תברא דור שלישי לחיפושית הקלאסית ותשיק אותו בעוד כשנתיים. מעצב החברה וולטר דה סילבה: " צעד גדול מבחינת המותג והמורשת"

אחרי סדרת ספקולציות ממושכת באשר לגורלה של החיפושית, התמונה מתחילה להתבהר בהדרגה בצל נאומו של נשיא פולקסווגן ארה"ב, סטיבן ג'ייקובי. בדברים שחשף בפני עתונאים גרמנים, נתן תוקף לידיעה שהתפרסמה בכלי התקשורת בחודש ספטמבר על פיה חזרה אפשרית של החיפושית לשורותיה של פולקסווגן תיעשה באמצע שנת 2012.

שובה של מכונית העם האייקונית תושרש על ידי שלושה אנשי מפתח עיקריים ובחזית מאוחדת. וולטר דה סילבה, מעצב פולקסווגן הנוכחי (לשעבר אלפא-רומאו); מהנדס הפיתוח בחטיבה הגרמנית אולריך האקנברג; וג'ייקובי שאמור לנווט את החדרתה המחודשת של החיפושית ליבשת האמריקנית. לא במקרה אגב, נפלה על ראשו השליחות המסיונרית לספר לעולם שפולקסווגן אכן טורחת בתקופה זו על חיפושית מודרנית.

הרומן המלטף אמריקה-פולקסווגן התחזק עם השקתה של ה-'ניו-ביטל' ב-1998. למרות רמיסת תכונותיה הקלאסיות ונדידה לערכים בורגניים ואופנתיים, התברר שהקהל האמריקני היה צמא לה כמו אל ג'אנק פוד. בשנות הפריחה של הדגם נמכרו בארה"ב קרוב ל-90 אלף כלי-רכב מהדור השני כולל גרסת הקבריולה, עד לחגיגות עשר השנים שנערכו אשתקד. אך שעה שאמריקה חייכה ושלשלה עשרות אלפי-דולרים לקונצרן, הגרמנים בוולפסבורג האחראים על ייצורה, פיתחו תועבה כלפיה וטענו שהיא מכונית מיותרת ונעדרת אופי.

יהיו דבריהם אשר יהיו, המסר האחרון שיוצא מגרמניה הוא שבעוד שנתיים נקבל חיפושית דור שלוש ולא סתם חיפושית, אלא כמו שכולם רוצים ומייחלים לה. מה מסתתר מאחרי האימרות? לא מכונית עממית כדברי המשורר, כי אם משהו מהפכני – עיצוב משודרג בתמהיל פורשה 356 הנוסטלגית עלול להתגנב לשם, יחד עם תפריט ספורטיבי ותנוחת נהיגה אנושית שלא דוחסת את הנהג לגובה הוונטיל. אך אל דאגה, האיכות תהה גבוהה וגם פינוק כמיטב המסורת משאירה פולקסווגן בתא הנוסעים, חלילה לאכזב את אמריקה הגדולה. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully