וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ליפנים יש לוטוס

ירון אדרי

15.10.2009 / 12:39

סדנת סוזושו היפנית תציג בתערוכת טוקיו מכונית קיט ספורטיבית וקלילה. ההשראה מבריטניה, המנוע מהמאזדה 3

ימי הפנסיה של נהגי מירוץ כוללים בדרך כלל פעילויות הקשורות בדרך זו או אחרת לעולם אותו הם מכירים. יש שנשארים על המסלול כמנהלי קבוצות, יש שמקדישים זמנם לתחום העיתונות ויש שפותחים סדנאות העוסקות במציאת המכונית הספורטיבית הבאה. בסוג הפעילות האחרונה בחר היפני טושיו סוזוקי, שהקים את סדנת סוזושו (Suzusho).

הסופאשה V היא יצירתו השנייה של סוזוקי, כשקדמה לה רפליקה ללוטוס 7 העונה לשם סופאשה C. מידות היצירה החדשה – אורך 3.87 ס"מ, רוחב 1.95 מ', גובה 1.16 מ', בסיס גלגלים 2.45 מ' – קרובות לאלה של מכוניות הקיט הבריטיות אותן נראה שסוזוקי מאוד מחבב. תוסיפו לכך נתון משקל של 850 ק"ג בלבד (תיכף נכניס למשוואה גם את המנוע) והנה לכם כל הפילוסופיה מהאי האירופי.

המשקל הקל של ה-V מתאפשר תודות לשלדת מונוקוק מאלומיניום וחיפוי חיצוני עשוי פיברגלאס. קרבון לבטח היה משיל מכך עוד כמה קילוגרמים. על המראה חתום קנג'י מימורה, מעצב בפורמולה 1, שאת עיקר ההשפעה קיבל מהאקזוטיקה האיטלקית (שתפו אותנו בפריטים שזיהיתם). בקצות המכונית שוכנים מתלי עצמות עצה כפולות כשכל אחת מסתיימת בחישוקי סגסוגת 18 אינטש. לטובת ההתנהגות, אתם יודעים.

טוב, אתם בטח כבר כמהים לדעת מה מסתתר בקרביה של הסופשה. כאן המקום להפתיע ולספר שהמנוע מגיע מהמאזדה 3. לא זו שקיבלתם מהעבודה, אלא גרסת הטורבו 2.3 ל' של ה-MPS. לאחר שעודכן מעט על ידי הסדנה, מפיק המנוע 270 כ"ס ב-5,500 סל"ד. לזה משודכת תיבת שישה הילוכים ידנית כמובן, אבל את מה שנותן השילוב בדרך ל-100 קמ"ש לא פירסמה הסדנה.

לאחר שתוצג בתערוכת טוקיו, תחזור הסופאשה V אל מרתפי הסדנה לסגירת הפינות שנותרו. שיווקה יחל באמצע 2010 ולנוכח העובדה כי תיוצר עם הגה ימני, לא נתפלא לשמוע על הגעת אקזמפלרים בודדים לאי הבריטי. תג המחיר צפוי להיות דומה לזה של האקסיג', בין 30 ל-40 אלף פאונדים ורק נותר להמתין לעימות הראשון בינהן.

סוזושו סופאשה V. אתר יצרן
סוזושו סופאשה V/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully