וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה סמלית - 40 לניסאן Z

18.10.2009 / 13:25

ניסאן מציינת ארבעה עשורים להשקת משפחת ה-Z הספורטיבית עם מהדורה מיוחדת ל-370Z העדכנית

מכונית הקופה של ניסאן, ה-370Z, משתייכת למשפחה מפוארת שהחלה דרכה לפני ארבעה עשורים בדיוק. לציון המאורע המשמח, תצמיד היצרנית היפנית למכונית חבילה מהודרת כשמרב האפקט שלה נתון לצד הקוסמטי. דיפוני עור בגוון בורדו שוטפים את תא הנוסעים, חישוקי 19 אינטש יחודיים וכן הטבעות המספר 40 סביב המרכב. ויזואלי מספיק בכדי לייחד אותה משאר אחיותיה הרגילות.

בהיבט הביצועים, מסתפקת ניסאן בעיבוי עדין לחבילה הקיימת למרות שהיינו מעדיפים התערבות של חטיבת הספורט 'ניסמו'. פערים כמעט ואינם מופיעים, פרט לדיפרנציאל מוגבל החלקה ובלמים מוגדלים. המנוע בנפח 3.7 ל' המוכר מחטיבת אינפינטי מפיק 332 כ"ס ו-37 קג"מ, בשידוך לתיבה ידנית 'סינכרו-דרייב' שישה הילוכים שמעשירה את הביצועים עם גז-ביניים אוטומטי.

ה-Z החלוצית הוצגה ביפן תחת השם S30 בשנת 1969. היא חדרה לשוק האמריקני תחת שם הדגם דאטסון 240 ונעזרה במנועי 2.4 ל' בהספק של 150 כ"ס ובשידוך לתיבות ידניות (ארבעה הילוכים) ואוטומטיות (שלושה הילוכים). אופי מכונית הקופה התיר מקום לארבעה נוסעים וההנעה נשלחה לסרן האחורי. לאחריה נולדו גרסאות בכירות כ-260, ה-280 ועד להחלפת הדגם ב-1979. מאז הקפידה ניסאן לשדרג את הליין בכל אחד מדורותיו (5) ומכרה עד היום כ-1.7 מיליון מכוניות מהסדרה.

את המהדורה המוגבלת והאקסקלוסיבית תשיק ניסאן בחודשי הקיץ של השנה הבאה, אז יפורסם גם תג המחיר הרשמי שלה. עד אז, נקווה שהחבילה תזלוג גם לגרסת הרודסטר החביבה של ה-370Z.

40 שנה לניסאן Z. אתר יצרן
40 שנה לניסאן Z/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully