וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מעלה לנהגים את הטסטוסטרון?

18.10.2009 / 14:44

מה מעיר את ההורמונים של גברים, רכב ספורט מהיר או בחורה חטובה? סקר שנערך בקנדה מציג תשובה מפתיעה

הנה מחקר שאף אחד מאתנו לא היה מתנגד לקחת בו חלק. צוות דוקטורנטים מאוניברסיטת ג'ון מולסון במונטריאול שבקנדה יצא לבדוק כיצד מתנהג מפלס הטסטוסטרון אצל גברים צעירים. למטרת הפרויקט נבחרו מחטיבות שונות במתחם האוניברטיסה 39 סטודנטים כשבחלק הראשון נרתמו לפורשה קאררה קבריולה חדשה. בחלק השני, נשתלו הישבנים בטויוטה קאמרי סדאן בת 16 שנים.

בליווי הגרמניה, נשלחו הנחקרים לדרך כדי למדוד מה משתנה בגופם תוך כדי 60 הדקות. לצורכי הניתוח הקצו הצוותים תוואי דרך מפוצל – אחד רווי בגבירות חטובות ואילו השני שומם מכל חי. כשחזרו למעבדת המחקר עם דגימות רוק, הבחינו החוקרים שרמת הטסטוסטרון מזנקת בפראות כאשר הם ספונים בפורשה. אלא מה, מתברר שהגוף אינו מבדיל בין רחוב עמוס בבחורות, לבין כזה שאין בו איש. במילים אחרות, צעיר ומכונית ספורטיבית המרוכז בעיקר בעצמו, לאו דווקא מנהל רומן עם הסביבה.

נסיעה בתוואי דומה בקאמרי לא עוררה הרבה דרמות. באופן צפוי רמת הטסטוסטרון צנחה לרצפה במשפחתית המנומנמת, אבל כמו עם הגרמניה, נשארה זהה במבחן הרחוב – כלומר אין פערים אם האיזור מרוקן מאדם או מפוצץ דוגמניות.

אז מה זה אומר לגביי הגברים וההורמונים שלהם? על פי מנהל המחקר גד סעד, כנראה שהמין היפה לא כל כך משפיע על זרימת ההורמונים בדם. "שים בחור בפורשה פתוחה ומייד רמת הטסטוסטרון שלו נוסקת. זה לא משנה אם מסתכלים עליו או לא, הם פשוט מתנהגים כמו טווסים".

עוד הוא מוסיף שהמחקר מצביע באופן ברור על המצב הסוציו-אקונומי של הסטודנט/נהג. "מה שזה מראה לנו הוא שמי שמורגל לרמות אלו של מכוניות אינו מושפע מהן מבחינה רגשית. מכאן, שהמסקנה היא שכל אותם מתחזים, בעיקר העוסקים בבחינת כלי-רכב (עתונאים למשל) יכולים רק לחלום על איזו פורשה, או אסטון מרטין". לא אמרנו שום דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully