וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכות בטיחות נוספות חובה ב-2012

18.10.2009 / 14:34

שר התחבורה מנסה לקדם תמריצים לכלי רכב בעלי מערכות לבקרת לחץ אוויר בצמיגים וסטיה מנתיב

משרד האוצר ורשות המסים יוזמים מהלך דו שלבי להגברת השימוש במערכות בטיחות נוספות לבקרת היציבות וכריות האוויר ברכב. בשלב הראשון שיחל בשנת 2010 ינסו המשרדים להעניק הקלות במס לכלי רכב חדשים שיצוידו בבקרת לחץ אוויר בצמיגים ובמערכת התראה לסטיה מהנתיב.

תפקידן של מערכות אלה לספק לנהג התראה מיידית אודות סכנות בנהיגה. הראשונה, תתריע בפני הנהג במצבים בהם לחץ האוויר בצמיגים אינו תקין (גבוה או נמוך מדי), דבר אשר עלול להוביל לתאונה בעקבות פיצוץ אחד הצמיגים. המערכת השניה, שעיקרון פעולתה זהה למערכת הקיימת של החברה הישראלית Mobileye או לאחרות המגיעות מובנות בכלי הרכב החדשים, תתריע בפני הנהג על סטיה לא זהירה או לא מכוונת מנתיב הנסיעה אשר עלולה גם לנבוע כתוצאה מהרדמות הנהג. "מדובר במערכת חשובה וחיונית ממדרגה ראשונה שכן סטייה מנתיב היא אחת הסיבות השכיחות ביותר לתאונות דרכים" הוסיף כץ.

על פי תוכנית משרת התחבורה ורשות המסים, בשלב השני של התוכנית, יחויבו כל כלי הרכב המיובאים לישראל בהתקנת מערכות בטיחות אלה.

הוספת מערכות בטיחות אלה לרשימת מערכות החובה בכלי רכב מצטרפת למהלך שהחל שר התחבורה הקודם, שאול מופז המחייבות את כל כלי הרכב החדשים המגיעים לישראל להיות מצוידים בבקרת יציבות אלקטרונית (ESP). בארה"ב למשל, השימוש במערכת להתראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים נעשה לחובה כבר בשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully