וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופנוענים ניצחו? הייקור נדחה בשבועיים

שר האוצר יובל שטייניץ והממונה על הביטוח באוצר ידין ענתבי החליטו לדחות בשבועיים את ייקור תעריפי ביטוח החובה לכלי רכב דו גלגלי. האופנוענים: "נמשיך להיאבק עד לביטול ההחלטה"

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ והמפקח על הביטוח, ידין ענתבי הודיעו על דחייה של שבועיים בהחלת התעריפים החדשים לרכב דו-גלגלי. זאת לאחר שהשניים קיבלו את פניותיהם של יו"ר ועדת הכספים, הרב משה גפני ויו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס. עוד נמסר כי לא תהייה דחייה נוספת בהחלת התעריפים.

רוכבי האופנועים מחו עד כה על כך ששר התחבורה מושך את ידיו מהמתרחש, ששר האוצר מתעלם מהם לחלוטין ומכך שהמפקח על הביטוח ויוזם הייקור לביטוח החובה, ידין ענתבי, יצא מהארץ והיה אמור לשוב רק ימים ספורים לפני הייקור בפועל, לדבריהם, כדי להתחמק מנסיונות הידברות עמם.

מטה המאבק של האופנוענים הודיע בתגובה להודעת האוצר והפיקוח על הביטוח כי הוא שמח מאוד על ההחלטה. "ההחלטה היא תוצאה של תמיכה ציבורית נרחבת כנגד העוול והאיוולת של הפגיעה החברתית בציבור רוכבי כלי הרכב הדו גלגליים. הציבור כולו, רוכבים ונהגים כאחד, יצא כנגד החלטת המפקח על הביטוח. אנו מודים לכל חברי הכנסת שסייעו לנו עד כה וגם לשר האוצר על שנענה לבקשת ועדת הכספים. עם זאת חשוב לנו לציין – המאבק לא תם והוא מתנהל ויתנהל במלוא העוז עד לביטולה המוחלט של ההחלטה על ייקור תעריפי הביטוח. זהו ניצחון בקרב אולם המערכה עדיין לא תמה".

מחאת האופנוענים החלה לאחר שהמפקח על הביטוח, ידין ענתבי, הכריז על רפורמה בביטוח כלי רכב דו-גלגליים. לפי הרפורמה, שיישומה אמור היה להתחיל ב-1 בנובמבר, ישתנה תעריף הביטוח בהתאם לגיל הרוכב, לוותק שלו ולכמות התאונות בהן היה מעורב בעבר. רוכבים מבוגרים וזהירים צפויים לשלם פחות, אך עבור מרבית רוכבי האופנועים מדובר בעלייה של 30-40% בתשלום ביטוח החובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully