וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריטאס טסה לייצור

21.10.2009 / 11:12

יצרנית הרכב הקלאסית מגרמניה שולחת את הווריטאס RS3 לייצור ידני בכמות מוגבלת. תג המחיר? מיליון דולרים

מאז תצוגת הראווה של 'וריטאס' (Veritas) בתערוכת הרכב במונטריי קליפורניה ביולי האחרון, מעדכנת החברה הגרמנית את הגולשים באדיקות באשר לגורלה של ה- RS3. השאלה שנותרה מאז ללא מענה - יהיה ייצור או לא יהיה וכיצד ייתגבש התוצר המוגמר - זוכה היום לתשובה רשמית. חייבים לציין שלאחר 8 שנים של טיזרים קשה להאמין שהרגע המיוחל הגיע. הקבוצה מגלסדורף, תחל בהפקתה בחודש ינואר 2010 כשרק 30 מכוניות תצאנה משעריה, כולן בהרכבה ידנית.

ניסיונות איתור מקבילה בנישת העל לא תניב מכונית שוות ערך, להוציא אולי המקלארן SLR 'סטרלינג מוס'. שתי המכוניות חולקות מבנה ארוך וכסוף הדומה לרקטה שלוחה - הומאז' למכוניות המירוץ הגרמניות משנות ה-40 של המאה הקודמת. להבדיל המכניקה בין השתיים, הפערים המבניים חושפים פורמט ויזואלי מעט יותר עתידני בוריטאס: חיפוי מחוסם סוגר את מושב הנוסע לצד הנהג, והחרטום הכרישי מוטה בחדות כלפי הקרקע ומשלב את יחידות התאורה המלוכסנות באגרסיביות.

הכוח המניע אותה מקורו מב.מ.וו M5, הפחתה דרמטית מהקונספט המקורי מ-2001 שם שכנו 12 צילינדרים ו-670 כ"ס. במקרה זה, נפח היחידה עומד על 5.0 ל' וההספק הרשמי כ- 502 כ"ס ו-55 קג"מ המעורבבים דרך תיבה ידנית שישה הילוכים. לא שבורטיאס מתלוננים על חילוף היחידות; על משקל זעום של 1,080 ק"ג בלבד, הסרן האחורי מאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ועד למהירות מוחצת של כ-350 קמ"ש.

על מנת להיות בעלים גאים של אחת מ-17 היחידות שנותרו (7 נמכרו, 6 מהן שמורות), תאלצו לשלשל לכסה של וריטאס מיליון דולרים לפני מיסים מקומיים. בכיריה טוענים שנוצר ביקוש גדול ל-RS3 במזרח התיכון באיזור המפרץ ולהערכתם, עד סוף השנה כלל לא יוותרו דגמים למכירה. מכירים איזה שיח סעודי שיזמין אתכם לסיבוב?

וריטאס. אתר יצרן
וריטאס/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • וריטאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully