וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוא מקביל לרכב, בקרוב מאוד

20.10.2009 / 13:36

היבוא המקביל של רכב לישראל נכנס ליישורת האחרונה: אושר הצו המתיר יבוא מקביל של רכב, שלא מארץ ייצורו

בקרוב יוסר המונופול של יבואניות הרכב בישראל וניתו יהיה למכור כאן כלי רכב שעד כה נאסרו בייבוא: משרד התחבורה סיים לגבש את הצו המתיר יבוא מקביל של רכב, כך נמסר היום מהמשרד.

במסגרת הרפורמה שיוזם משרד התחבורה, בקרוב תתאפשר כניסתם של יבואני רכב חדשים במקביל לקיימים וכן יתאפשר ייבוא שלא ישירות מיצרן הרכב. כמו כן יאושר יבוא ישיר מיצרן הרכב של כלי רכב המיוצרים בארצות הברית, התואמים את התקינה האמריקאית ואשר אינם משווקים כיום בישראל, כמו למשל ניסאן, טויוטא וסוברו, זאת בנוסף לשלושת התוצרים המשווקים כיום בישראל ואשר מפעל האם שלהם בארצות הברית: פורד, קרייזלר, וג'י. אם.

במסגרת הרפורמה, יאושר גם יבוא מקביל של תוצרי רכב אמריקאים וזאת לאחר הסדרת נושא של סוכן מורשה והכנת הדרישות לבדיקות שיבוצעו על ידי מעבדות מוסמכות לצורך הוכחת עמידת כלי הרכב בתקינה האמריקאית. יש לציין כי צו זה מתייחס לכלי רכב פרטיים בלבד ואינו חל על דו-גלגלי וכלי רכב מסחריים.

לדברי שר התחבורה, זו אחת הרפורמות החשובות ביותר שבוצעו בענף הרכב בשנים האחרונות. "על פי ההערכות פתיחת ענף הרכב ליבוא מקביל צפויה לחסוך לציבור בין 500 מיליון ל-1.2 מיליארד שקל בשנה הנובע מהצמצום הצפוי ברווחי היבואנים", אמר כץ.

הצו כולל בין השאר הגדרה ל"סוכן מורשה של יצרן הרכב" המורשה למכור כלי רכב במדינות הקהילייה האירופית וארצות הברית, וכן דרישות נוספות המתייחסות לאיתנות פיננסית, הכוללת בין היתר, מחזור מכירות שנתי של כלי רכב בהיקף של 5 מיליון יורו לפחות. אולם, כדי לעודד כניסת יבואנים חדשים לענף, הקל משרד התחבורה בדרישות המתייחסות גם ליבואנים קיימים. כך למשל יתאפשר שיווק מכוניות באולם תצוגה יחיד, במקום מינימום של ארבעה אולמות תצוגה כיום.

דרישות התקינה של היבוא המקביל בכל הנוגע לבטיחות כלי הרכב וזיהום האויר יהיו זהות לדרישות הקיימות כיום לגבי כלי הרכב המשווקים כיום בישראל ביבוא הרגיל. כמו כן, ימשיך משרד התחבורה לפקח על נושא ה- Recall (קריאה חוזרת) לכלי הרכב המיובאים באמצעות היבוא המקביל.

הצו החדש יובא בפני איגוד יבואני הרכב, איגוד לשכות המסחר והמועצה הישראלית לצרכנות ובתום השימועים שייערכו, יועבר הנוסח הסופי של הצו לועדת הכלכלה של הכנסת לקראת אישורו בועדה ופרסומו ברשומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully