וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהנכים יחפשו חניה?

21.10.2009 / 17:20

משטרת התנועה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועמותת נגישות ישראל ערכו מבצע אכיפה למען בעלי מוגבלויות. חבל שנכים רגשית תופסים להם את החניה

ShutterStock

צילום: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

לראשונה מאז קום המדינה, מישהו דואג לשמור חניה לנכים. אגף התנועה במשטרת ישראל בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ערכו היום (רביעי) מבצע אכיפה מיוחד תחת הכותרת "כי אחרת זה לא הולך". מטרת המבצע שנעשה יחד עם 'עמותת נגישות ישראל', נועד לעורר מודעות לאומית על חשיבותה של החניה המיועדת לציבור הנכה. המבצע כלל פעילות במישורים ההסברתיים והאקטיביים, כדי לחדד את צרכיהם המיוחדים של בעלי מוגבלויות ולהפגין יד קשה כנגד מתחזים השודדים את מקומות החנייה באופן בלתי-חוקי.

לצורכי המחשה נבהיר כי קרוב ל-80 אלף בני אדם בישראל מחזיקים 'תו נכה'. חלקם כלל אינם נמנים עם בעלי המוגבלויות ומנצלים את התו שלא על פי חוק תוך זלזול מוחלט במגבלות התעבורה הנקרות בדרכם. על מנת לתת מענה לחרפה הגואה, כוחות שיטור שהתפרסו ביעדים מיפו וניטרו כל מכונית שנעמדה בחניית נכה מסומנת ולאחר מכן, בדקו זכאותה על פי מספרי הרישוי במסוף המשטרתי. אם נוצר הצורך, הגיבו על פי חוק.

באגף התנועה מדגישים כי מדובר במבצע רחב יריעה שמטרתו העיקרית היא לגרום לשאר פלחי האכולוסיה להפנים כיצד חשים הנכים כאשר נשללת מהם הגישה והזכות לגשת למקומות ציבוריים במינימום סרבול ודאגה. אנו נוסיף כי מעבר לפן החוקי, מדובר בנושא חברתי ראשון במעלה והוא הדאגה והעזרה לחלשים. לצערנו, אזרחים רבים מגלים נכות רגשית בתופסם מקומות חניה אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully