וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה דופק

הילה רז

22.10.2009 / 8:51

בקשה לייצוגית בסך 124 מיליון שקל נגד חברות הדלק: המונה במשאבה רץ עוד לפני שיצאה טיפת דלק ומחייב את הצרכנים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 124 מיליון שקל הוגשה נגד חברות הדלק דור אלון, סונול, פז ודלק לבית המשפט המחוזי בחיפה. התובע הייצוגי, אייל גור, טוען כי חברות הדלק מנפחות את התשלום עבור הדלק בתחנות התידלוק. לדבריו הוא גילה כי לאחר שהעביר את כרטיס האשראי שלו לקראת תדלוק ועוד בטרם החל בתדלוק ובטרם שיצאה לו טיפה אחת של דלק מהמשאבה, החל מונה הדלק לפעול ועמו מונה התשלום. הוא החל לעקוב אחר התופעה ולגרסתו גילה שהיא חוזרת על עצמה בתחנות דלק שונות, בשעות ובאזורים שונים. בחלק מהמקרים, הוא מציין, החיוב היה בעשרות אגורות ובמקרים אחרים הגיע לכדי מספר שקלים עוד לפני תחילת התדלוק. הוא מספר כי תיעד בווידאו דוגמאות לתופעה ויזם פנייה לכולבוטק.

גור מציין באמצעות עו"ד אמיר שאשא וליאור צמח ממשרד 'צמח-שאשא', כי לאחר שהעביר לכולבוטק את החומר נערך תחקיר על ידי התוכנית במסגרתו התרמית חזרה על עצמה. לגרסתו מונה הדלק במשאבה מסמן כי לכאורה החל לזרום דלק לצרכן ומונה התשלום מתחיל לחייב את הצרכן - והכל בטרם התבצעה כל לחיצה על ידית הדלק.

גור קובל כי בתחנות דור אלון ביציאה המזרחית מחדרה הוא חויב בחיוב סרק בסך 1.1 שקל. באזור התעשייה של עמק חפר הוא חויב חיוב סרק של שקל. ובסמוך לקיבוץ האון דור אלון חייבה אותו ב- 5.55 שקל. בתחנת סונול בבת גלים בוצע לטענתו חיוב סרק של 77 אגורות. תחקירן ותחקירנית התוכנית כלבוטק שבדקו את הטענות חויבו בתחנת דור אלון בבני דרור בחיוב סרק של 2.95 שקל.

בתחנות פז, סונול ודור אלון באזור חדרה חויבו התחקירנים בחיובי סרק שנעו בין 26 ל-76 אגורות. התובע מוסיף כי תחקירני התוכנית נשלחו לתחנות רבות בארץ, ובהן עלתה תמונה דומה של חיובי סרק. גור מציין כי לאחר שהחלו הקדימונים לתוכנית כלבוטק שתעסוק בעניין הוא הבחין כי במספר תחנות תדלוק הושבתו חלק ממשאבות הדלק ובוצעו שינויים במערכות התדלוק.

מסונול, דלק, פז ודור אלון נמסר בתגובה כי התביעה טרם התקבלה אצלם. לאחר שתתקבל ילמדו אותה החברות ויגיבו בהתאם.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully