וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל זורם בין כפות רגליך

22.10.2009 / 10:16

יצרנית קטנועים חדשה כובשת את בריטניה עם שלושה דגמים חשמליים המכוונים היישר אל המיינסטרים. הכול מתחיל בקטן

אתר יצרן

צילום: יצרן

מיזם מהפכני חודר השבוע לזירה הדו-גלגלית בבריטניה. 'אי-מוטיב' (e-motive) היא יצרנית קטנה העוסקת באיכות סביבה, תקינות אקולוגיות ומספקת מענה לצרכים העממים של האוכלוסיה המתניידת על שני גלגלים באי הבריטי. פילוסופית החברה היא "אפס אחוז", כאשר אפס רומז על היעדר פליטת CO2, והאמצעים שעומדים לרשותה הינם שלושה אופנועים בגדלים שונים טעוני טכנולוגיה חשמלית.

הדקיק שבהיצע הוא ה-E1. קטנוע זריז ושובב הנועד לפלח את סמטאות העיר במהירות, יעילות ובניצול משאבים מינמלי. מבחינה צורנית, הוא מושפע בעיקר מהסקוטרים האיטלקיים האופנתיים שמתרוצצים בערים הגדולות המשרתים את בני העשרה נאמנה. את כוח ההנעה עבורו אפשר לבחור מתוך שתי קומבינציות: מנוע 3 או 4 כ"ס המקבל את האנרגיה מסוללות סיליקון/ליתיום-יון. טווח הנסיעה ב-E1 נע בין 50-80 ק"מ, תלוי בשילוב. מהירות מרבית? 65 קמ"ש בשני הדגמים ומשך הטעינה כשעה וחצי.

באמצע הדרך מתברג ה-E3. קטנוע מעט יותר ורסטילי עם אפשרות לשאת שני אנשים בנוחות סבירה. המנוע החשמלי מפיק כ-5.5 כ"ס בשילוב סוללות ליתיום-יון והוא מסוגל להאיץ למהירות מרבית של 90 קמ"ש. טווח הנסיעה מתיר לו לכסות מרחק של 120 ק"מ בין טעינות קצרצרות האורכות כשעתיים וחצי.

בקצה העליון ממוצב ה-E5. כלי שמכוון לקבוצת הטורינג הבינונית ומציע אבזור נוסף על פני האחים הקטנים. בהתאם לאחיו, המנוע החשמלי אמון על הדחיפה וכאן הוא מפיק כ-6.7 כ"ס. אופיו של ה-E3 מלמד כי טווח הנסיעה הדרוש יהיה גדול יותר ומכאן שאי-מוטיב מעניקה לרוכב נסיעה רציפה של 130 ק"מ בין הפסקות להזנה מחודשת ואפילו אפשרות לעבור את גבולות 100 קמ"ש במספרים בודדים.

מחירי הקטנועים נעים בין 1,400 ל-4,000 פאונד, על פי דירוג העוצמה ואי-מוטיב משערת שלקוחות לא יחסרו לה בגין הדרישה הגוברת לצמצום השימוש בדלקים. כדי להתחיל ממקום שורשי ומבוסס, החברה כבר הספיקה לפזר 25 סוכנויות ברחבי בריטניה. יתרה מכך, כל דגם זוכה לשנתיים אחריות ולסיוע ממרכז השירות של AA.

בריטניה אשר מובילה קו ברור ונחוש של מעבר לכלי רכב עירוניים חשמליים, היא כר מצויין עבור חברות כמו אי-מוטיב לשיווק מרכולתן. עם העיצוב הנכון, נראה כי לשלושת הדגמים צפויים חיים מוצלחים ושיווקם יתפרס בקרוב גם מעבר לגבולות האי. אלינו? אולי בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully