וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: גולף GTI דור 6

23.10.2009 / 15:00

'צ'מפיון מוטורס' יבואנית פולקסווגן משיקה בישראל את הדור השישי לספורטיבית הקומפקטית, הגולף GTI. המחיר החל מ-200 אלף שקלים

כאירוע משלים להשקתן של הספורטיביות מבית סיאט שנערך אמש (חמישי), יבואנית פולקסווגן לישראל 'צ'מפיון מוטורס' השיקה היום גם את הגולף GTI החדשה (דור 6). הדגם מוצג בישראל כחצי שנה לאחר שנחשף באירופה ומשלים עבור היבואנית את בכורתן של המכוניות הספורטיביות הפופולאריות לשנה הקרבה בארצנו. הדור השישי ל-GTI מגיע 34 שנים לאחר שנולד הדור הראשון ב-1976, 6 שנים אחרי גולף דור 5, ובסך הכול נמכרו ממנו עד היום בעולם כ-1.7 מיליון יחידות.

בחזיתה של הגולף GTI שוכן מנוע טורבו בנפח 2.0 ל' המנפק 210 כ"ס ונתמך על ידי תיבת הילוכים רובוטית DSG שישה הילוכים. שיא המומנט כ-28 קג"מ, מתקבל בתחום נמוך של 1,700 סל"ד ושומר על עקומה שטוחה עד 5,000 סל"ד. המנוע המוגדש מאיץ ב-GTI ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 238 קמ"ש, תוספת של כ-5 קמ"ש על פני הדגם הקודם. צריכת הדלק תעמוד על 13 ק"מ לליטר בממוצע ושיעור ה-CO2 על 170 גק"מ.

עוד בדור הנכנס, מערכת המתלים שופרה ביחס למתחרות, וכאן זוכה להנמכה של 22 מ"מ בחזית ו-15 מ"מ מאחור. מוטות הייצוב עובו, וכדאי לנהל את חלוקת הכוח בצורה מיטבית הושמה מערכת XDS בעלת תכונות כשל דפרנציאל מוגבל החלקה עבור הסרן הקדמי. מבחינת מימדיה הבסייסים, אין שינויים גדולים להוציא הפחתה של 12 ק"ג במשקל (1.4 טון) לעומת הדור החמישי של ה-GTI.

חבילות המפרט ב-GTI כוללות אבזור עשיר בסממנים קלאסיים ומסורתיים ממורשת המותג. בגרסת הבסיס מוצעים מושבים משובצים, הגה עור שמנמן, וכסטנדרט חמושה ה-GTI בצמיגים בקוטר 245/45 וחישוקי 17 אינטש. מי שרוצה קצת יותר, בעבור 30 אלף שקלים ניתן להתהדר בחבילת 'פרמיום' המוסיפה מושבי עור, חישוקי 18 אינטש, פנסי בי-קסנון ועוד. בהיבט הבטיחותי מצוידת המכונית בחמישה כוכבים מטעם איגוד הריסוק האירופאי ה-'יורו-נקאפ', 7 כריות אוויר עוטפות את היושבים ולכך חוברות כל מערכות הבלימה והייצוב המוכרות כיום בקונצרן.

הדור השישי ישווק בישראל בשני שלבים עיקריים. כרגע היבואנית תשווק את ה-GTi במרכב חמש דלתות ובשידוך לתיבה רובוטית כפולת מצמד (DSG) שישה הילוכים שמחירה 210 אלף שקלים. החל מדצמבר תשתלב בשורותיה גרסת ה-3 דלתות עם תיבה ידנית כאופציה, ומחירה 200 אלף שקלים. בעתיד ניתן יהיה להזמין באופן אישי את האחות הבכירה והחזקה ביותר במשפחת הגולף, ה-R העוצמתית (270 כ"ס), למי שבכל זאת חסר משהו לסופשבוע.

מבחן בזק

במסגרת השקת הגולף GTI הישראלית, נפלה בידינו ההזדמנות לטעום ממנה קלות בנהיגה של כשעה בכבישים הסובבים את הרי אילת. תא הנוסעים של ה-GTI החדשה מציג עלייה מוחשית באיכות החומרים, בידידותיות כלפי הנהג, ובאווירה הספורטיבית על ידי מושבים חובקים, הגה שמנמן מצופה עור ובעל תפירה אדומה וסממני GTI בכל מקום.

כבר עם סיבוב המפתח ניתן להבחין בשינוי מוחשי בצליל המנוע שהפך ממתכתי למגרגר וחושני. קל מאוד למצוא בה תנוחת נהיגה טובה מאוד בזכות שלל תכונות הכוון למושב הנהג והמרחב סביב פשוט מצויין. מנוע ה-GTI מגיב בחדות ללחיצה על הדוושה הימנית והוא מצליח להאיץ ביחד עם תיבת ה-DSG בקלילות תוך יצירת סמפוניה מחרמנת של צלילים מהאגזוזים הכפולים מאחור ומתא המנוע מלפנים.

הכבישים ההררים המטפסים ביציאה מאילת אפשרו לטעום ולחוש מהשיפור הדינמי שחל ב-GTI לעומת הדור הקודם. אחיזת הכביש השתפרה, ההיגוי התחדד, וגם המרכב מרגיש הרבה יותר מרוסן תחת עומסי פניות. מערכת ה-XDS שאמורה לתפקד כמו דפרנציאל מוגבל החלקה מכנית מלפנים, מצליחה לסייע לנהג להאיץ מוקדם יותר ביציאה מפניות מבלי לגרום לתופעת סחרור הגלגל הפנימי בסיבוב ובכך למעשה להעלות ברמה ניכרת את רף המגבלות של התנהגות הרכב וכמובן, הנאה מהנהיגה הספורטיבית.

נהגים שאינם מיומנים בנהיגה אגרסיבית, עשויים לחוש בשיפור בבטיחות הדינאמית של הרכב. המנוע שמציג כוח מרשים כבר בסל"ד נמוך, מפגין גם רמת ביצועים גבוהה מאוד, סמוך למנתק ההתצה ב-7,000 סל"ד, ובגיבויה של תיבת ההילוכים המבריקה, קל מאוד לשמור על קצב תנועה מהיר מאוד עם ה-GTI החדשה. יש לציין לטובה גם את מערכת הבלימה. קוטרם של הדיסקים מלפנים ומאחור אמנם לא השתנו, אך עוצמת הבלימה נשארה גבוהה מאוד, וגם עמידות הבלמים בהתעללות גבוהה בהתאם.

אולם, בהתאם לרוח ה-GTI, הספורטיבית החמה הזו יודעת להתנהל באותה הקלות גם בתנועה עירונית, ובמהירויות שיוט חוקיות למהדרין. המתלים אמנם קשיחים כמקובל במכוניות ספורטיביות, אך הם עדיין שומרים על רמת נוחות גבוהה והם אינם מתרגשים משיבושים או גלי אספלט הכה נפוצים בארצנו. ולכן שמחנו למצוא מכונית שעדיין יודעת לרקוד על שתי החתונות (נהיגה ספורטיבית ונהיגה יום-יומית) מבלי לעשות וויתורים של ממש באף אחד מהתחומים.

מבחן מלא ל-GTI החדשה יתפרסם כאן בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully