וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-RX-8 משנה גישה

27.10.2009 / 10:07

מתים כבר לדעת כיצד תיראה מחליפת המאזדה RX-8? מעצב רומני ירגיע אתכם מעט עם ה-RX-Z. ותשכחו ממנוע הרוטורי

קרוב ל-40 שנה אחרי שמאזדה הציגה את המנוע הרוטורי (וואנקל) שלה ב-R100, נוחת עלינו סטודנט לעיצוב מרומניה וקובע שהגיע הזמן לשינוי. הוא מדגים לגולשים יורשת מאוד קרובה בסגנון החזותי לשושלת הספורטיבית של מאזדה, אך נוטש את יסודותיה הטכנולוגיים לטובת מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ל' ומנועי עזר חשמליים. במילים אחרות – מעין RX היברידית.

הברנש האמיץ הוא אנדרוס סיפריאן, אותו מעצב שהראה לנו דאצ'יה ספורטיבית בעבר וריכז בעיקר תגובות שליליות. על אף כשלונותיו להנות מאהדת המשוטטים הווירטואלים, הוא מקווה שעם ה-RX-Z המזל יאיר לו פנים, אפילו שהוא מעורר כבר בראשית דבריו סערות בלב ליבו של הקונצנזוס סביב ה-RX-8 האמיתית ואצל אחרים סתם גורר תלישת שיערות מהקרקפת.

המבנה הצורני של ה-RX-Z נשאר נאמן למסורת: 4 דלתות במרכב דמוי קופה, חישוקים גדולים ותקרה משתפלת עם אופציה חביבה לגג פנורמי צר וארוך הנמתח עד לקורות מאחור. "תחשבו עליה כמעין גורם מקשר בין העבר להווה", כך מבקש. מה עוד מקשר? בטח לא הכוח שמניע את הגלגלים.

במקום היחידה הרוטורית המיוחדת של מאזדה, הושם בחזית מנוע דיזל כאמור המנהל רומן עם שני מנועים חשמליים דרך תיבת הילוכים ידנית כשההספק הדמיוני עומד על 300 כ"ס. פרק ניכר מהנסיעה מתרחש על לוגם הסולר ואילו בזמני מיאוץ או זחילה עירונית בהילוך נמוך, שני המנועים החשמליים נרתמים לעזרה. 0 ל-100 הוא נתון שסיפיראין עדיין נרתע מלגלות אם כי אפשר לשער שה-RX-Z לא תגרע מהרפטואר של ה-RX-8 יותר מכמה מאיות (6.4 ש').

אפרופו משפחת ה-RX, מאזדה תשיב לחיים את ה-RX7 בשנת 2011. היא תבוסס במרביתה על פלטפורמה מוארכת של המאזדה MX-5 (מיאטה) ותשלח כ-220 כ"ס לגלגלים מאחור. RX-8 חדשה? בינתיים במאזדה מרוצים ממתיחות פנים קלות בכל כמה שנים.

מאזדה RX-Z קונספט. אתר יצרן
מאזדה RX-Z קונספט/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully