וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואב אלוף ה-WRC

ירון אדרי

25.10.2009 / 15:53

הצרפתי של סיטרואן קוטף תואר אליפות שישי ברציפות במירוץ הראלי המסכם של העונה. הירבונן ופורד יסתפקו שוב בסגנות

סבסטיאן לואב וסיטרואן הם אלופי עונת 2009 של ה-WRC. לאחר שניצח היום (ראשון) את המירוץ המסכם של העונה שנערך על אדמת הבוץ של ווילס בבריטניה, הצליח הצרפתי לחתום עונה הפכפכה עם תואר אליפות שישי ברציפות. מיקו הירבונן (פורד) יריבו במאבק על התואר ומי שהחזיק בראשות הטבלה ערב המירוץ, סיים שני.

עם פיגור של נקודה, חייב היה לואב לסיים את המירוץ בתוך הנקודות (מקומות 1 עד 8) ובכל מקרה לפני הירבונן. ביום הראשון למירוץ הוא הראה נחישות מול זהירות מסויימת מצד הפיני, אולם הפער בסוף הסטייג' השביעי עמד על שתיים וחצי שניות בלבד לטובתו.

את היום השני פתח לואב בסערה כשהירבונן מתקשה לעמוד בקצב. זה האחרון ידע שהגיע לנקודת האל-חזור של "הכל או כלום" ואת היום השלישי והמסכם פתח עם מבערים מלאים לצמצום פערים. אלא שבסטייג' האחרון למירוץ נסגר העניין, כשמכסה תא המנוע של הפוקוס שלו השתחרר וחייב אותו לעצור ולהסירו. הירבונן איבד זמן יקר וסיים שני כאמור, דקה ושש שניות אחרי לואב.

פתיחת עונה סוערת מצידו של לואב העמידה אותו בראש הפודיום בחמשת המירוצים הראשונים. אלא שאז החלה מעידה ביכולותו שכללה גם חוסר מזל. את המירוץ השישי ניצח יארי מאטי לטבלה (פורד) ואת שלושת האחרים הירבונן. לואב שב וניצח את המירוץ העשירי לעונה באוסטרליה, רק בשביל להיפסל ולהעביר את מלוא הנקודות ליריבו. אלא שהפנומן הצליח למרות הכל לחזור ליכולת המוכרת שלו ולנצח את שני המירוצים הנותרים. היום כאמור, הוא הוכתר לאלוף ה-WRC בפעם השישית ברציפות בזכות יתרון של נקודה אחת.

את המקום השלישי בוויילס תפס דני סורדו (סיטרואן) שגם מדורג שלישי בסיכום טבלת האליפות. הפתעת העונה פטר סולברג גם הוא עם סיטרואן, מסיים רביעי במירוץ כשאת העונה כולה ממנה החסיר שני מירוצים הוא מסיים חמישי. צמד נהגי סטובארט-פורד הנינג סולברג ומתיו ווילסון מסיימים במקומות חמש ושש ולטבלה מסתפק בשתי הנקודות של המקום השביעי. את העונה מסיים מספר 2 של פורד במקום הרביעי.

תוצאות המירוץ וסיכום טבלאות האליפות

תוצאות ראלי וויילס:
1. סבסטיאן לואב, סיטרואן
2. מיקו הירבונן, פורד
3. דני סורדו, סיטרואן
4. פטר סולברג, PS סיטרואן
5. הנינג סולברג, סטובארט פורד
6. מתיו ווילסון, סטובארט פורד
7. יארי מאטי לטבלה, פורד
8. קונארד ראוטנבאך, סיטרואן

סיכום אליפות הנהגים לעונת 2009:
1. סבסטיאן לואב, סיטרואן – 93 נק'
2. מיקו הירבונן, פורד – 92 נק'
3. דני סורדו, סיטרואן – 64 נק'
4. יארי מאטי לטבלה, פורד – 41 נק'
5. פטר סולברג, PS סיטרואן – 35 נק'
6. הנינג סולברג, סטובארט פורד – 33 נק'
7. מתיו ווילסון, סטובארט פורד – 28 נק'
8. סבסטיאן אוג'ייה, סיטרואן ג'וניור – 24 נק'

סיכום אליפות היצרניות לעונת 2009:
1. סיטרואן – 167 נק'
2. פורד – 140 נק'
3. סטובארט פורד – 80 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 47 נק'
5. מאנצ'יז פורד – 23 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully