וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מנסה להציל את קרמן

26.10.2009 / 9:24

הקונצרן הגרמני הגיש הצעת רכישה לסדנת הרכב המיתולוגית שעומדת בפני פשיטת רגל. התשובה מנגד: "לא מספיק כסף"

פולקסווגן מביעה עניין ברכישת סדנת הרכב 'קרמן', כך מדווח העתון הגרמני 'דר שפיגל'. הסדנה שנמצאת חודש וקצת לפני איבוד עצמאותה בשל פשיטת רגל, מסרה לעתון כי למרות כריעתה הבלתי נמנעת, אין בכוונתה לספוג הצעות כלכליות שאינן עומדות בקנה אחד עם שאיפותיה להתאושש בנזק מזערי ככל שניתן.

סכום ההצעה של פולקסווגן נע במספרים דו-ספרתיים ובמיליוני יורו. גורמים בקרמן טוענים שמדובר ב-10-12 מיליון יורו, שהם נמוכים באופן מעורר פליאה מדרישתם לקבל עבור החברה קרוב ל-100 מיליון יורו. חברה זו נשלטת על ידי שלוש משפחות ידועות: בטנפלד, בול וקהרמן, שנציגיהן הביעו מורת רוח מכך שפולקסווגן מרשה לעצמה להניח על שולחנה הצעת רכש כה מביכה.

חברה נוספת ששמה נקשר עם רכישת הסדנה היא 'מגנה' - החברה הקנדית שנמצאת כרגע בעיצומו של משא ומתן עם GM על רכישת אופל. מגנה שגרה לקהרמן הצעה לקנייתה בחודש ספטמבר, אך נמנעה מלפרסם באיזה סכום מדובר ומהן תוכניותיה כלפיה. בשלב זה, קרמן מתעקשת לקבל את מה שלעניות דעתה מגיע לה, אבל היא אינה חיה באשליות. "אם הכסף לא יגיע במהרה, לא ישאר פה שום דבר", כך דובר החברה.

קרמן היא חברה פרטית שביצעה עבור פולקסווגן פרויקטים באמצע המאה הקודמת. היא בנתה מכוניות קופה וקבריולה בסיועה של סדנת העיצוב האיטלקית 'קרוזריה גיהה'. הדגם המפורסם ביותר שלה הוא ה-TYPE14, ספורטיבית מסוגננת שזכתה להצלחה רבה, כולל אצל חובבי האספנות בארץ. בשנים האחרונות סיפקה עבור מרצדס ופיג'ו את הגגות הקשיחים בדגמי ה-SLK וה-207CC, אך מאז יוני נותרה ללא עבודה. ברשותה כ-1,700 עובדים שהגישו חדלות פרעון (אי כושר עמידה בהחזר חובות) ב-8 באפריל, ומאז ממתינים לבשורות על גורלם וגורל החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully