וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר השימוש באופניים חשמליים

ירון אדרי

27.10.2009 / 12:13

משרד התחבורה הגיש לאישור ועדת הכלכלה את התקנות המתירות שימוש באופניים חשמליים ללא רישיון נהיגה כבר מגיל 14

השימוש באופניים בעלי מנוע עזר חשמלי יותר בקרוב. שר התחבורה ישראל כץ הגיש היום (שלישי) לאישור וועדת הכלכלה של הכנסת את התקנות המתירות שימוש באופניים חשמליים. עד כה נחשבו אופניים חשמליים לכלי-רכב דו-גלגלי לכל דבר והשימוש בהם חייב רשיון נהיגה. אולם, אלה לא עמדו בתקינות משרד התחבורה ועל כן יבואם לישראל לא התאפשר. השימוש באופניים חשמליים שכן הגיעו לישראל היה בניגוד לחוק.

במשרד התחבורה מציינים כי דרישות הציבור להתיר השימוש באופניים חשמליים ככלי שאינו מזהם, הביאו להקמת צוות מקצועי שדנו בעניין. מסקנות הצוות גיבשו תקנות לפיהן השימוש יותר ללא כל צורך ברשיון נהיגה כאשר ההספק המקסימלי לא יעלה על 250 וואט (כשליש כ"ס), המהירות המרבית תעמוד על 25 קמ"ש וגיל הרוכב המינמלי יהיה 14.

"לרכיבה על אופניים יש חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופי לרכב הפרטי אשר יפחית את הגודש בדרכים ויקטין את זיהום האוויר", כך לדברי כץ. עוד הוא מוסיף כי "מדובר בכלי רכב זול וידידותי לסביבה".

בניגוד לאופניים, פועל משרד התחבורה כנגד הקורקינטים החשמליים. לפני כחודש לאחר שאדם נהרג בהתנגשות עם מכונית חונה, מינה כץ וועדה בין משרדית שאמורה לגבש תכנית אכיפה כנגד יבוא ושיווק כלים אלה. על פי הקריטריונים שפרסם משרד התחבורה ניתן לייבא קורקינט חשמלי שמשקלו המקסימלי אינו עולה על 12 ק"ג, בעל מנוע שהספקו המרבי 100 וואט ומהירותו המרבית 12 קמ"ש. השימוש בקורקינט בעל מנוע בנזין אסור לשימוש בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully