וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 ק"מ לליטר לגולף

28.10.2009 / 11:58

דגם ה'בלומושן' של פולקסווגן משווה נתוניו לגרסה המקבילה בשורותיה של הפולו. שיעור פליטת המזהמים צונח ל-99 גק"מ

את הגולף בלומושן (Bluemotion) הציגה פולקסווגן בסמוך להשקת הדור השישי לקומפקטית, אבל את החשיפה הרשמית לדגם האקולוגי הנבחר ערכה רק בחודש יולי האחרון. הנתונים דאז היו אופטימיים למדיי – צריכת דלק של 23 ק"מ לליטר ושיעור פליטת מזהמים העומד על 103 גק"מ. כעת היא חושפת את המידע הסופי ונראה שחל שיפור קל בסעיפים הרלוונטים המקרבים אותה לנתוניה של הסופר-מיני פולו הקטנה יותר במידותיה.

ויזואלית מאמצת הגולף פריטים נדרשים לטובת צמצום השימוש באנרגיה. בין השאר ניכרים עליה צמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך וקיט קוסמטי ויוצא דופן שמפחית את התנגדות האוויר. בחזיתה מאכלסת הגולף מנוע 1.6 ל' טורבו-דיזל (TDI) בהספק של 105 כ"ס ו-25.5 קג"מ, המשודך לתיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמדים. ביצועיה סבירים ומקובלים למכונית ירקרקה ומספרים כי המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 11.5 שניות ומהירותה המרבית כ-196 קמ"ש.

ההיבט המעניין ביותר הוא כמובן נושא המשאבים. תחת החטיבה הכחולה-ירוקה, הגולף מחזירה כ-25 ק"מ לליטר סולר בתחנת הדלק ופולטת 99 גק"מ CO2 לאוויר. נתון מכובד בהחלט למכונית קומפקטית מודרנית שלא נעדרת את שאר האבזור השכיח כיום. בישראל הסיכוי לראותה נמוך, היות ודיזל עדיין לא יעיל במונחי עלות-תועלת למרבית התושבים. חבל, הגולף בנזין שכן נמכרת צורכת חצי מכך במקרה הטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully