וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

501 ק"מ בטעינה אחת

30.10.2009 / 11:30

את השיא הרשמי קבעה הספורטיבית החשמלית טסלה רודסטר במירוץ אקולוגי שנערך בכבישי אוסטרליה השוממים

שיאים כפי שידוע נועדו להקבע, להשבר וחוזר חלילה. לכן, בתקופה בה העולם מתמכר לסוללות כימיות ומנגד חולם על טבע ואוויר נקי, יש מקום להתעניין בספורט מסוג אחר – נהיגה למען חסכון באנרגיה. על הישגים קונבציונליים בעניין דומה בכלי-רכב ספרנו לכם כאן רק לפני שבועיים, עם 'מרתון MPG' המסורתי שנערך בבריטניה מידי שנה.

באותו קו, נראה כי באוסטרליה מתקיים בימים אלו מאורע זהה – 'גלובל גרין צ'אלנג' (Global Green Challenge). תחרות לאורך 3,000 ק"מ שאמורה לקבוע מי מהנהגים מצליח להפיק מרחק מקסימלי על מינימום דלק. אחד השיאים שנופצו השנה נעשה בקבוצת המכוניות החשמליות והפתיע בעיקר מעצם הדגשת הדגם שקבע את השיא ולאו דווקא כישוריו של הנהג. המכונית היא טסלה רודסטר, הספורטיבית שמגיעה מארה"ב.

הטסלה שייכת לסיימון האקט, אותה חלק עם בן הלוויה שלו למירוץ אמיליס פרלגאוסקאס היווני. השניים ניווטו את הרודסטר האדומה ל-501 ק"מ של מרחק על טעינה חשמלית אחת בלבד, במקטע שבין דארווין לאדלייד. על אופן הנהיגה מספרים השניים, כי נעשה בתבונה ובאופן שלא יביא להשבתת המכונית באופן מפתיע. "זה לא למי יש יותר גדול, אלא למי יש יותר רזרבות", אומר האקט.

השיא הקודם למכונית חשמלית מוזנת סוללות עמד על 391 ק"מ וזה נקבע ברכב כלאיים רעיוני. קשה לתאר איך עמדו השניים בפני הפוטנציאל הטמון ברודסטר של טסלה לה נתוני מיאוץ של 3.9 שניות ל-100 קמ"ש. טוב שאין גרגור מנועי שמלווה את הדרך, אחרת גם את הטווח הרשמי שלה שעומד על 350 ק"מ הם לא היו משיגים.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully