וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן חוסכת גם על המסלול

ירון אדרי

31.10.2009 / 11:45

היצרנית מגרמניה תשיק סבב מירוצים אקולוגי חדש עבור השירוקו שתונע באמצעות גז טבעי ותפלוט 80 אחוזים פחות CO2

המירוץ אחר יחידות כוח חסכוניות לא נגמר בפולקסווגן בקצה פס היצור. החברה הגרמנית הביאה את חזונה לאוויר נקי יותר גם אל עולם המירוצים כשהדוגמה הטובה ביותר מגיעה ממותג אודי שצבר לא מעט אליפויות במירוץ ה'לה-מאן 24' תודות לדגם ה-R10 TDI. במירוצי ה-WTCC עושה זאת מותג סיאט עם הלאון TDI ודוגמאות ישנן גם לחברת האם, גם כן עם יחידות הדיזל. במירוץ 24 השעות של נורבורגרינג, הציגה פולקסווגן את השירוקו GT24-CNG. הצלחתה (נצחון בקטגוריה) מביאה כעת לסלילת סבב אליפות חדש המיועד לדגם זה בלבד (קאפ) שיושק בשנה הבאה.

השירוקו שחרכה את נורבורגרינג, עשתה שימוש במנוע ה-2.0 ל' TSI כשאת הבנזין מחליף גז טבעי המופק מאמצעים ביולוגיים כמו דשא, תירס או אפילו פסולת. הספק המנוע עומד על 217 כ"ס והמומנט 28 קג"מ המועברים דרך תיבת ה-DSG שישה הילוכים המוכרת ודיפרנציאל מכני מוגבל החלקה אל הציר הקדמי. עוד במכונית מנגנון 'פוש טו פאס' שמאפשר תוספת של כ-30 כ"ס נוספים לשניות בודדות.

מאחור, פולטת השירוקו כמות CO2 הפחותה בשמונים אחוזים מאשר בגרסת הבנזין הסטנדרטית. מכאן שייתכן ומדובר בסבב המירוצים הנקי בעולם להוציא יוזמות למכוניות/אופנועים זוללי חשמל או מימן.

סבב השירוקו קאפ יחליף את סבב הפולו קאפ שהתקיים בשש השנים האחרונות כתומך לסב ה-DTM. בפולקסווגן מציינים כי ימשיכו לקדם במסגרתו נהגים צעירים כשלצידם ינהגו חמישה נהגים בעלי ניסיון בסבבי המירוצים הבכירים כמו פורמולה 1, ראלי, DTM ולה מאן. שמות לא צויינו אך ניתן לשער מי יהיו אלה בחלקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully