וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה תתאים לכולם

ירון אדרי

1.11.2009 / 8:22

כמעט. יצרנית מכוניות הספורט תציע מגוון רחב יותר של דגמים שיושקו בארבע השנים הבאות כולל מחליפה ל-928 האגדית

כל מיזוג או רכישה של חברה, תביא במוקדם או מאוחר תוכנית הבראה לעתידה. כך תעשה פיאט עם הצגת תוכנית חומש לקרייזלר בשבוע הבא וכך תעשה פולקסווגן עם פורשה בהובלת המנכ"ל החדש מרטין ווינטרקון. תוכניות לגריעת דגמים (פנמרה וקאיין) נשמעו כבר ממקורות רשמיים, אולם אלה מדברים על עתיד רחוק יחסית. ומה בינתיים? מגזין 'אוטוקאר' הבריטי מפרסם את תוכניותיה של פורשה לארבע השנים הבאות, כשייתכן והמידע מגיע ממקורות בכירים בתוך החברה. אם אכן כך הדבר, צפויות לנו לא מעט הפתעות המסתכמות לכדי שבע דגמים חדשים.

פנמרה ו-928

מכונית הסדאן המפוארת תזכה לקבל מנועי V6 בנזין ודיזל מבית פולקסווגן. גרסאות אלה תאפשרנה מחיר תחרותי יותר מאשר לגרסאות מנוע ה-V8, מה שיעניק לפורשה יתרון במאבק על השוק המתפתח בו צפויה תחרות בעיקר מול האסטון מרטין ראפיד. בשנת 2011, תשיק פורשה את הגרסה ההיברידית שתגיע מפולקסווגן. מדובר על מנוע ה-V6 סופרצ'ארג'ר המוכר אליו תשודך יחידה חשמלית שמפיקה 51 כ"ס. צריכת הדלק כך מבטיחים תהיה טובה יותר מעשרה ק"מ לליטר.

עוד מתכננת פורשה להרחיב את משפחת הפנמרה עם גרסאות קופה וקבריולה שתתבססנה על רצפה מקוצרת, כדי לחזק מעמדה בקרב יצרניות כאסטון מרטין או מזרטי המתמחות בתחום זה. כאן מדברים על מחליפה ל-928 האגדית שייצורה נפסק ב-1995, שצפויה לצאת לשוק ב-2013 בגרסאות V8 (אטמוספרי וטורבו). גם ה-928 על שתי גרסאותיה צפויה לקבל את היחידה ההיברידית.

קאיין ורוקסטר

ב-2010 תציג פורשה את הדור הבא לקאיין. זה יזכה לעיצוב מחודש כשבפועל, גם מידותיו תהינה צנועות במקצת מהדגם הנוכחי. הבדל מהותי יותר יהיה בתא המנוע לשם תגיע יחידת ה-V8 של הפנמרה שתתווסף למנוע ה-V6 בנזין ודיזל של פולקסווגן. מי שירצה לשמור קצת על הסביבה, יאלץ להמתין שנה נוספת להצגת הגרסה ההיברידית (V6 וכנראה גם V8) שתהיה חסכונית בכשלושים אחוזים.

השם הלא מוכר רוקסטר, הוא כינוי לדגם חדש. מדובר בקרוסאובר קומפקטי שיחלוק רכיבים רבים עם ה-Q5 של אודי, החל בפלטפורמה, וימוצב מתחת לקאיין. עיצובו יושפע רבות מה-911 למרות ייעודו המעט שונה, כשאופציה למרכב שלוש או חמש דלתות נמצאת בקנה.

911

רק לפני כשנה עברה מכונית הספורט האלמותית מקצה מתיחת פנים שכלל אימוץ מנועים משודרגים ותיבה רובוטית כפולת מצמדים. מתיחת הפנים נמשכה עד לאחרונה עם שחרור הגרסה המחודשת ל-GT3 RS. אולם, בקיץ 2012 תעבור המכונית מקצה שינויים גדול יותר ולמעשה תזכה לשם דור חדש – 998.

פלטפורמת המכונית תהיה גדולה יותר עם צמיחה של כחמישה ס"מ בבסיס הגלגלים שאולי סוף סוף יאפשר שימוש אמיתי (אפילו חלקי) במושבים מאחור. שינויים יהיו גם במתלים. ה-911 תמשיך להציג שיפור בסעיפי צריכת הדלק והזיהום כשגם גרסה חשמלית עלולה לצוץ פתאום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בוקסטר וקאיימן

כמו שאר הדגמים, גם כאן מתכננת פורשה השקת דור חדש שיוצג ככל הנראה ב-2013 וזאת לאחר מתיחת פנים שנערכה רק בשנה האחרונה. פרטים לגבי שני הדגמים הזולים ביותר בהיצע היצרנית (יחסית כמובן) עדיין אינם ידועים פרט לכך שפורשה תרחיב את תוכנית השיווק שלה עבורם עם שווקים חדשים. לאחרונה נשמעו דיבורים על השקת דגם מוזל המשותף לפולקסווגן שמחירו יהיה תחרותי יותר, וכנראה שמדובר למעשה בדגם שיישא שמות אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully