וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג צעיר. מאוד

2.11.2009 / 9:14

בריטניה תתחיל להפעיל תכנית ללימודי נהיגה כבר מגיל 11. לטענתם זה יפחית את תאונות הדרכים באופן משמעותי

פרויקט שאפתני של סיאט בריטניה מקווה לצמצם את תאונות הדרכים בקרב נהגים צעירים. זו, כך נראה, העילה על פיה נפלה ההחלטה במותג הספרדי לקיים תכנית מהפכנית המתירה לנהגים בגילאי 11 עד 16 לשבת מאחרי גלגל ההגה כלשצידם מדריך נהיגה מוסמך. תחת הכותר 'Young Driver' יוכלו נערים בטווח גילאים זה לרכוש חינוך תעבורתי בשלב מוקדם בחייהם ולהגיע בשלים לכביש לאחר שיעברו את הטסט הרשמי בגיל 17.

המרכז הלימודי ערך את בכורתו בשבוע האחרון בברמינגהאם שבבריטניה. בהמשך יוקמו עוד כ-15 מרכזים כאשר לונדון ואדינבורו על המפה. כל אחד מאלו מאויש באישים מתחום התחבורה לצד מדריכי נהיגה בעליי וותק עשיר. המטרה היא להעביר כ-250 אלף תלמידים בכל שנה, החל משנת 2010 והלאה כאשר גולת הכותרת היא צמצום מעורבותם האפשרית בתאונות דרכים בארבעים אחוזים לפחות.

מנהל התכנית פרופ' קווין מורלי, מאמין בפרויקט מאוד. "ניתן יהיה להקנות להם כישורי נהגיה הכרחיים כבר בגיל צעיר, להפוך אותם לבעלי מודעות גבוהה יותר לחשיבותה של הנהיגה והסכנות". עוד הוא מוסיף כי "זו האחריות שלנו לתת להם את הכלים להבחין בין מצבים שונים. הבסיס מתחיל בהבנת התנועה". לא בכדי מדגיש מורלי היבטים אלו. על פי הערכות בכירי התכנית, לפחות 20 אחוזים מהנהגים הצעירים יהיו מעורבים בתאונות דרכים בששת החודשים הראשונים לחייהם על הכביש.

במסגרת 'נהג צעיר', ילמדו התלמידים נהיגה במכוניות מדגם סיאט איביזה 1.2 ל' ידנית. על פי הסילבוס המקוצר, יחונכו ברזי הנהיגה העירונית והבינעירונית וכן בהיבטים הטכנולוגיים של הפעלת מערכות המכונית. כך למשל, יועבר קורס כיצד להשתמש נכונה במצמד ובידית ההילוכים בצורה חלקה, חנייה במקביל, תאוצות מן המקום ובלימות חריפות, נסיעות מהירות לאחור ועוד.

על מנת לתמרץ את הנהגים הזאטוטים, יוגש להם בונוס חביב בסיום התכנית – נהיגה קצרה בפורשה 911 עם אחד מנהגי המבחן של השלוחה בבריטניה. יתכן שבמסגרת הסדר כלכלי עם אחת מחברות הביטוח, נהגים שעברו תכנית זו יקבלו הפחתה בתעריפי הפרמיה, אם כי מדובר בסכום די סמלי של כמה עשרות פאונדים בלבד.

בבריטניה רואים את תהליך הנהיגה כפעולה משמעותית ולא סתם פעולה סתמית של להגיע מכאן לשם. מעורבות חינוכית כבר מגיל צעיר מאוד רק תשפר את אופן קבלת הנהיגה אצל האזרחים וסביר להניח שאכן תביא לירידה במספר הנפגעים בדרכים. אצלנו בישראל, לימוד הנהיגה ימשיך להיות סוג של נטל לצעירים בדרך לקבלת רישיון הנהיגה וללא תשתית חינוכית מתאימה, כנראה שגם מספר ההרוגים לא ירד בצורה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully