וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבט בשירות ספקטר

6.11.2009 / 8:44

השברולט קורבט של סדנת 'ספקטר וורקס' כבשה את תערוכת SEMA עם 800 כ"ס ושני מפלטים מבעיתים במיוחד

בכל פעם שהרף מטפס עוד מדרגה בתערוכת SEMA, באה סדנה מכיוון לא צפוי ומעוררת מהומות. אם הנחתם שדגמי הקאמרו והמוסטאנג הפופולריים ירתיעו את המתחרים, טעיתם טעות מרה. הצוררים האמריקנים מסדנת 'ספקטר וורקס' משגרים לעיר החטאים את השברולט קורבט C6 GTR. מה מיוחד בה? מה דעתכם על 800 כ"ס ותיבה ידנית ששה הילוכים?

לפני שאפשר להבין מה התחרפן שם תחת מכסה המנוע, חשוב להבחין בינה לבין הדגם הרגיל. ה-C6 של ספקטר לובשת חבילת הרחבה מעודכנת שנעשתה במקביל גם עבור ה-ZR1, להבדיל כמה סוסים בהספק הכללי לטובת האחרונה. השימוש הרב בסיבי פחמן מוריד ממשקלה הגולמי כ-120 ק"ג לערך, אשר מתבטאים ויזואלית על ידי חישוקים קלים, מכסה מנוע וחלק אחורי עליו הושתלה מערכת פליטה אגרסיבית מתפצלת ל-8 יציאות מובנות.

מערכת המתלים המשופרת מטעם 'הוצ'קיס' תומכת בסט בילום תוצרת 'ספורט-טק'. בוכנות מעובות פורטות על הדיסקים בנחישות והצמיגים הענקיים מספקים אחיזה מרבית היכן שנדרשת, לרבות במסלולי המירוצים. כדי לשמור על היציבות תרמה הוצ''קיס בנוסף על הקיים גם מוטות מייצבים מתכווננים ועוד כמה מערכות שליטה אלקטרוניות. חלילה לאבד את הזנב בצילו של הר מומנט בעל 85 קג"מ.

המנוע מן הסתם הוא הפנינה האמיתית כאן. היחידה נלקחה מדגם ה-LS7 בנפח 7.0 ל' V8 משודכת לצמד מגדשים המנפקת בנוהל כ-515 כ"ס לערך ולעתים יותר, תלוי מי שחרר שם כמה ברגים לצורכי שדרוג. אלא שאצל ספקטר מוזנק הכוח אל 800 כ"ס שעוברים לגלגלים האחוריים ואלו נשלטים על ידי תיבה ידנית בת שישה יחסי העברה. על אף שנתוני המיאוץ הרשמיים לא פורסמו, ניתן להעריך כי לסגור 100 קמ"ש לוקח קצת פחות מ-4 שניות כאשר המהירות המקסימלית תחצה 320 קמ"ש בישורת. עכשיו נותר לראות אם יש סדנה יותר שטנית, שתעלה את הטמפרטורה ב-SEMA מחם ללוהט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully