וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם פסגות בעזרת ב.מ.וו

4.11.2009 / 16:55

שיתוף פעולה מסעיר בין חובבי שטח ויצרנית רכב צעירה הוליד קונספט למכונית ראלי כובשת המצויידת במנוע של ב.מ.וו

כלי-רכב רעיוניים בלי עתיד נראה לעין הפכו לדבר שבשגרה. אבל האיורים שנראים עתה מבעד למסגרת מספרים על משהו חתרני ומרענן. הדגם הקשוח הזה מכונה 'ראלי פייטר' (Rally Fighter) וממש לא צריך לנחש מדוע הוא חמוש בצמיגי שטח ובמערכת מתלים מוגבהת. הקונספט עוצב על ידי סנגו קים מקוריאה, ושייך לקבוצת יזמים מארה"ב בשם 'לוקאל מוטורס' (Local Motors) שהפיקה אותו יחד עם 2,900 חובבי רכב, החולקים דמיון מפותח ועשיר. בין בוקר ללילה, נשלחו רעיונות ויזואלים (רובם מושפעים מעולם התעופה כנראה) כדי לגבש פורמט שיענה על כל דרישותיהם.

המדיניות של החברה היא להתיר לאנשים מן השורה להמחיש בפניהם כיצד יתבגש כלי-רכב עתידני. במידה וזה מוצא-חן בעיניהם והסטטוס בר-מימוש, יתכן כי הפרויקט יילקח בשלב מתקדם לרצפת הייצור כפי שנעשה עם הראלי פייטר. כל הדגמים שייכנסו למהלך ראשוני יזכו לארוז את השלדה בחומרים אקזוטיים כסיבי פחמן המחפים על שלדת צנורות כאשר תא הנוסעים לבוש חומרים דומים. בתחומיו סידור מודולרי של 2 עד 4 בני-אדם ופיסול מסוגנן ודו שלבי לקונסולה וללוח השעונים.

את הכוח מקבלת המכונית ממנוע טורבו-דיזל 6 צילינדר של ב.מ.וו. עוצמתו 265 כ"ס ו-50 קג"מ המתקבלים ב-1,750 סל"ד. השידוך הוא לתיבה אוטומטית שישה הילוכים המנתבת את העוצמה לסרן האחורי. בסיוע מרווח גחון עצום לצד תכונות דינאמיות מבריקות מסוגלת המכונית לטפס על פסגות ולרדת במורדות ללא חשש שמא תשאר ללא אספקת כוח רציפה בתחום הנמוך. מערכת ההנעה הכפולה תוציא אותה מכל מכשול בולעני וזו נחשבת ליחסית צנועה בדרישותיה ממערכת ההזנה – צריכת הדלק עומדת על 12 ק"מ לליטר סולר.

דגם הראלי פייטר יעלה לייצור בשנת 2010. מחיר יחידה? 50 אלף דולרים, שהם כ-190 אלף שקלים לפני מיסים. המשלוחים כולם, ללא יוצא מן הכלל, משוגרים למדינות ארה"ב הדרומיות, אך יתכן שלעת ביקוש יזלוג הרכב לשימוש כוחות ההגירה הפועלים בסמוך לגבולות ועוסקים בפעילות אינטנסיבת ללכידת מסתננים דוברי ספרדית. עם הכלי הזה תחת רגליהם, בטוח שיהיה להם יותר קל.

ראלי פייטר מחברת לוקאל מוטורס. אתר יצרן
והתאמה גם לכביש/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully