וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי: "נשמור על עצמאותנו"

3.11.2009 / 8:58

נשיא סוזוקי העולמית שולל את הידיעה שהתפרסמה לפני כחודשיים לפיה תחבור פולקסווגן אל היצרנית היפנית בעתיד הקרוב

הרומן המתוקשר בין פולקסווגן לסוזוקי עומד להתפורר עוד לפני שהתחיל, כך עולה מדברים שמסר נשיאה של סוזוקי העולמית לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. בכיריה של היצרנית התשיעית בגודלה בעולם טוענים שאין שחר לדבריו של קונצרן פולקסווגן בחודש אוגוסט האחרון, לפיו הגרמנים ירכשו נתח ממניותיה של החברה כדי ליצור שותפות מאוחדת ורחבה.

נשיאה של סוזוקי, אוסאמו סוזוקי, מנסה לשפוך אור על סברות הדמיון של הקונצרן הגרמני ומבהיר שהחברה בראשה הוא עומד כלל לא נועדה עם עמיתיהם מהצד המתעניין. "אומרים שאין עשן בלי אש. אבל אתם אלו שיוצרים את העשן כשאין בכלל אש", כך לדבריו. עוד הוא מציין כי במידה וחלו פניות לסוזוקי מהצד הגרמני, אלו נעשו בלא ידיעתו או במסגרת אקראית. "אין שום דבר בדברים האלו מהצד שלנו".

הכעס מגיע בעקבות ראיון שהעניק מנכ"ל קונצרן פולקסווגן מרטין ווינטרקורן למגזין הגרמני 'מנג'ר'. מדבריו, התברר כי פולקסווגן רואה בשותפות עם סוזוקי חלק חיוני בהתפתחותה להפוך ליצרנית מס' 1 בעולם. "סוזוקי תהווה פרטנר מעניין בגלל היכולת שלה לשווק מכוניות קטנות בהצלחה גלובלית". פולקסווגן מסרה בכמה מועדים כולל בפרנקפורט, כי בכוונתה לרכוש נתח של כ-10 אחוזים מסוזוקי, זאת תוך שאיפה להגיע דרכה לשווקים האסייתים.

בקונסטלציה כזו, סוזוקי הייתה אמורה להרוויח מהרפטואר הטכנולוגי של פולקסווגן בכלי-רכב משפחתיים, כמו הקיזאשי החדשה למשל ובכלל, להרחיב ולשפר את קו הדגמים הנוכחי שלה. אלא שעם הכחשת העניין, לא ידוע אם יש מרוויחה או מפסידה מכך ונראה כי מדובר בסך הכל על סוג של הפגנת כוח הדדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully