וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים בפקק בשנה

14.11.2009 / 9:51

הנהגים הבריטים מאבדים כיומיים בשנה בעמידה בפקקי תנועה. שליש מהם מתחרפן מזה ומאבד את כל כללי הנימוס

פקקי תנועה מחרפנים את כולם. בבריטניה לדוגמה, הם גורמים לנהגים לבזבז יומיים בשנה בזחילה על הכביש. כך לפחות קובע מחקר חדש שפורסם על ידי מרכז המידע של 'קיה' באנגליה. הכבישים שנבחרו לטובת האומדן סומנו כעורקים ראשיים המובילים את האזרחים למקום עבודתם בכל עיר מרכזית. לא בדיוק בקנה מידה של איילון או גהה, אבל ביחס למרחק אל היעד, קיים דמיון קל לפרובינציה הקטנה שלנו.

המחקר מצא כי בכל שנה מבלה נהג למעלה מ-49 שעות בפקקי התנועה, משהו כמו 90 ימי עבודה במחזור חייו של בן-אדם במשרה רגילה. פקק מזדחל מאריך את משך הנסיעה ל-45 דקות בממוצע כאשר המהירות עומדת על כ-10 קמ"ש למשך 12 דקות רצופות ולעתים אף בחוסר תנועה מוחלט.

החוקרים הסיקו שהדרך הגדושה ביותר בבריטניה היא ה-A556 במנצ'סטר. כביש באורך של 4 מיילים (כ-6.5 ק"מ), בעל שני נתיבים לכל כיוון, שמתחיל בדרום העיר ומגיע עד איזור דלמייר בצ'סר. דרך זו משנעת בכל יום קרוב ל-50 אלף מכוניות ואחוז התאונות בה ביחס לטווח הוא מהגבוהים באירופה; בין 1998 ל-2005 נרשמו בה 200 תאונות, 5 מקרי מוות וכ-40 פצועים קשה. על פי הערכות החוקרים, חצי מיליון שעות מבוזבזות בו מידי שנה בפקקים ובטורי מכוניות משתרכים.

כשנשאלו הנסקרים מהו הפתרון שלהם מול פקקי התנועה, שליש מהם השיבו שבלית ברירה הם עולים על תחבורה ציבורית, אפילו שלעתים משך הנסיעה מתארך. חלק אחר טען כי ברגע שהפקק משתחרר הרגל הימנית מוחצת את המצערת ולעזאזל הגבלת המהירות כי חייבים לפצות על זמן שאבד. השליש האחרון כבר הראה סימפטומים של נהיגה עצבנית ומסוכנת מהיאוש המעיק. זה יכול להסביר כמה דברים עלינו.

  • עוד באותו נושא:
  • פקק תנועה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully