וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכיפה מהבית

6.11.2009 / 8:59

אחרי שמאס באכיפת מהירות לקויה, החליט איש משפחה מבריטניה להציב מצלמת דמה בחצר כדי להרתיע נהגים. זה עבד

לטוני אלן מלינוקלנשייר בבריטניה, פשוט נמאס. נמאס לו שגורמי האכיפה חדלו להתייחס לאזהרותיו הנשנות על כך שהנהגים בסמוך לבית משפחתו חולפים על פני השדרה הראשית במהירות הגבוהה בהרבה מהמותר בחוק (50 קמ"ש). אחרי שהתרה והתרה והכול נפל על אזניים ערלות, החליט לפעול על דעת עצמו ובנה מצלמת מהירות מזוייפת כדי שהנהגים יורידו את הרגל מהדוושה אך לא לפני שנהג פרוע רתום לסיטרואן סקסו ישנה, עף אל תוך חצר ביתו, שבר את החומה וגרם לנזק של 3,500 פאונד.

הבנאי בן ה-60, אב לשני ילדים, אומר שמאז שהציב את המצלמה בכניסה לביתו, הנהגים מגיבים בהפחתה מיידית של מהירות המכונית. "הייתי חייב לעשות משהו כדי שהם (הנהגים) יבינו שזה מסכן פה את כולם, אז לקחתי יוזמה". את המצלמה הרכיב מקופסת עץ אותה טבל בצבע הצהוב הבוהק והמרתיע. במרכזה התקין סליל פלאש ובצידה עדשה גדולה – ממש כמו הדבר האמיתי.

המשטרה המקומית לא כל כך ירדה לדעתו של אלן וביקשה ממנו להסיר את המתקן. אלן ביטל את דבריהם והמשיך להסתייע בה במשך חודשים ארוכים ונראה שבהצלחה לא מבוטלת. "לא כל כך מפריע לי ההיבט המשפטי לכאורה. עובדה שהמצלמה עושה את עבודתה וכולם הפכו פתאום לשומרי חוק", כך הוא מציין.

זמן לא רב חלף, עד שהמשטרה אספה תלונות על האיש ומצלמת הדמה. נציגיה שבו לפקוד את ביתו ודרשו להוריד את המצלמה מהחצר ואף איימו כי התעקשותו עלולה להוביל לנזק כלכלי גבוה מאוד מבחינתו. "אם תתרחש פה תאונה רצינית ויתגלה שזה נבע בגלל המצלמה הזאת, הוא ישלם הרבה מאוד כסף פיצויים. הזהרנו אותו ובכלל, אנחנו ממליצים לציבור תמיד לפעול בצינורות המקובלים".

השכונה של אלן ידעה כבר ימים מוזרים יותר בכל הנוגע לאכיפה. לאחר שב-2007 התושבים הגישו בקשה למצלמת מהירות חוקית ונענו בשלילה בשל חוסר תקציב, אחד התושבים בנה דחליל הדומה לשוטר תנועה חמוש במכשיר מסוג ממל"ז. תושבי השכונה סיפרו שלתקופה קצרה זה עבד היטב, עד שהגיע נהג ופשוט שלף את הבובה ממקומה והסתלק מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully