וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו מתרפקת ב-SEMA

4.11.2009 / 11:56

מגיעה לתערוכה האמריקנית חמושה בסוללת מכוניות שמזכירה לכולנו שנינג'ות לא מתות, הן רק משתגעות. יש אפילו מיקרוואן עליז מ-1969

תערוכת SEMA היא מאורע על טהרת אמריקה הישנה – מפגני עוצמה שרירים ועודף צעירים וסדנאות שמנופפים באוויר במברגים ובבלוני חנקן. המכוניות המשודרגות והצבועות מגיעות מכל קצווי תבל, לרבות מהשלוחות היפניות של היצרניות בארה"ב. ב-2009 ישנן לא מעט כאלו, סובארו ביניהן וזו ביצעה השנה כמה שינויים מרחיקי-לכת שעמדנו עליהם במשך החודשים שחלפו כשאת מרכז הבמה תפסה הלגאסי – B4 בישראל.

בכל אופן, עכשיו כבר נובמבר, החורף בפתח והיצרניות תדגמנה בפני הקהל בלאס ווגאס מה אפשר לעשות עם כמה מוצרים עממים. סובארו מביאה לכאן 4 מכוניות כאלה, כולן משאירות טעם של עוד ובעיקר שאריות של בנזין בחיך.

אחרי האספלט והעפר, קן בלוק יורד לשלג

אי אפשר בלי STI. המשפחתית הספורטיבית של סובארו משופרת הפעם בצניעות וברוגע ביחס להתנהלות הכללית ב-SEMA על ידי שלוחת הביצועים SPT. בתמונה הראשונה זהו דגם מסדנת SPT על בסיס ה-STI, בעל 315 כ"ס ממנוע ה-2.5 ל'. מה בולט בו במיוחד? הצביעה המשולבת, שיפור של מערכת השמע ותוספת של מערך פליטה ווקאלית.

כדי ליצור עוד קצת בידול נחוץ מהיתר, SPT החדירה רכיבים שקורצים אל הנהג הגועש ולאו דווקא אל זה הגנדרן. שעוני גדישה (פודים) על קורה A מלפנים, מבודד חום על מכסה המנוע ושטיחי רצפה עמידים בפני כל תנאי מזג האוויר. ידית הילוכים קצוצה גם בנמצא וכיסוי מיוחד למושבים החובקים סוגר את החבילה.

הדגם המשלים ל-STI אמור להוות סוג של כובש שלגים הנשען על תאומת הראלי של נהג המירוצים האמריקני קן בלוק, שכבר הפך לסוג של אגדת דריפטים. המכונית נבנתה בסדנת Vermont SportsCar שעובדת עם חטיבת הספורט המהוקצעת של סובארו בארה"ב. הספק המנוע בגרסה זו עומד על כ-400 כ"ס והשידוך הוא לתיבה ידנית בת 5 יחסי העברה.

הסובארו מצויידת בזחלי שלג רמים וקשוחים במקום צמיגים לעבירות בכל תנאי הטבע האתגריים. סובארו השילה ממשקלה הכללי כל פרט שאינו שמיש לטובת הביצועים. כך בין השאר שלדתה עוטה סיבי פחמן, פנים המכונית ארוז קוולאר ומעל הראשים הותקנו מגלשי סקי להחלצות מהמקום במקרה של התקעות לא נעימה תחת נחשול של מדרונות לבנים. ייצור? ממש לא. ביצועים? חכו לסרטון הבא של בלוק.

סטיישן למירוצים

פרט ל-STI, גם ללגאסי מעמד ניכר בקרב היצרניות. ב-SEMA, היא נאלצת לככב נטולת גרסת סדאן ואת הבמה השאירה לשם שינוי, לאחות המקומרת שזוכה לאור הזרקורים. גרסת הביניים לעיל חולצה תחת פרויקט Tk, המקנה לה את האפשרות להכנס לסדרות התחרותיות של ה-SCCA האמריקניות בעתיד.

למעשה זוהי גרסת מירוצים "עירומה" לסטיישן העושה שימוש במנוע משופר. ה-2.5 ל' טורבו מפיק במקרה זה 300 כ"ס העושים דרכם למערכת ההנעה הכפולה (AWD) המוכרת. בעזרת תיבה ידנית 6 הילוכים, מאיצה הלגאסי סטיישן GTk ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.5 שניות ומהירותה המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. עוד היא מצויידת במערכות תומכות לבלימה תוצרת 'ברמבו' ובולמי בילשטיין. האמת היא שחישוקי ה-19 אינטש המושחרים עושים את העבודה הויזואלית כמעט לבדם.

פנסיונר מן העבר

לא רחוק מהדגמים החדשים שניצבים על דוכני התערוכה, סובארו שתלה מיקרווואן משוחזר משנת 1969. המודל הוא ה-360 הגמדי, מעין רכב חלוקה שכונתי המפיץ מצרכים מהמכולת לבתים במהירות של גמלאי. כמו ב-STI מלאכת הרסטורציה שייכת לשלוחת SPT שלא נגעה ביחידת הכוח הבסיסית – מנוע 2 פעימות כפול בוכנות שוכן תחת המעטפת ולו 25 כ"ס בלבד.

איך הוא מצא את דרכו למשכנה של -SEMA? הסדנת טוענת שהיא תיעזר בו להובלת מטען משכונה אחת לשנייה, כלומר רכב מסיונרי ליחצן את המאורע במשך ימי הפעילות. אנחנו היינו חושבים יותר בכוון של אוטו גלידה או קיוסק על גלגלים. על כל פנים, קיימות דלתות התאבדות (נפתחות כלפי חוץ) למי שטחן ממתקים לדעת וחייב להקיא. לך תדע, אולי החלון לא ייפתח, חבל על הריפודים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully