וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל נשארת ב-GM

4.11.2009 / 12:50

התאגיד האמריקני פיצץ את העסקה מול מאגנה לאחר שחלה התאוששות במצבו הכלכלי. יפעל לשקם את המפעלים באירופה

ג'נרל מוטורס לא נפרד מאופל, כך בהודעה שהוציא נשיא הקונצרן האמריקני פריץ הנדרסון לכלי התקשורת. בכירי ההנהלה הודיעו על הפסקת ההתקשרות מול חברת מאגנה הקנדית לאחר שבחודשים האחרונים ובתום שנתיים של צניחות ברווחיה, נרשמה התאוששות במאזנה הכספי, בין השאר בשל תכנית הגריטה הלאומית ומכירת מותגים כושלים.

סגן נשיא GM רמז כי הסיבה המרכזית בגינה הופסק המשא ומתן מול הקנדים היא "חשיבותה של אופל בהתכנות האסטרטגית של GM באירופה". כלומר, נשארה לנו חטיבה אחת מאירופה, אז למה שנוותר עליה. פרט לכך, נראה שב-GM די מודאגים מהעובדה שהשותפה של מאגנה לעסקה מקורה מרוסיה, בבנק 'סקרבנק', שעלול לשתף את הגוש המזרחי בטכנולוגיות הסודיות של GM.

עתה משהוחלט לאחוז במותג הגרמני, על בכיריה מוטלת המשימה לנסות לגייס סכום המוערך בכ-3 מליארד יורו על מנת לשקם את המפעלים האירופים (כולל זה של ווקסהול בבריטניה). זאת בעקבות יציאת מגנה מהתמונה שגררה עימה ביטול תמיכת הממשל הגרמני לשיקום המותג בסכום שנאמד בכ-4 מיליארד יורו. הקנצלרית אנגלה מרקל הבטיחה הזרמה פיננסית רק בתנאי שמגנה תכלל בעסקה, אך כעת על GM לתור אחר מקורות אלטרנטייבים שיעזרו לה לגבש את התכנית החדשה.

להערכת הנדרסון, נעשתה ההחלטה הטובה ביותר מבחינת אופל. "GM יציג בקרוב את כל מטרותיו בנוגע לאופל בפני ממשלת ארה"ב וממשלות אירופה", כך אמר. בהמשך ציין כי המטרה לטווח הארוך היא להביא את אופל למצב איתן עבור עובדיה, ספקיה וכדומה. אלא שבשעות האחרונות נראה כי בפלגים מסויימים לא כך מרוצים מכך ש-GM חזר בו מהחלטתו - 5,200 עובדי מפעל 'בוכום' בחבל הריין זועמים וחוששים למקום עבודתם. זאת מפני שבעבר שקל הנדרסון לסגור את המפעל המייצר דגם אחד בלבד – המיניוואן הקומפקטי זפירה.

מותג אופל ואחיו התאום מבריטניה ווקסהול, מציג נתוני מכירה מעודדים באירופה עם מקום שלישי בטבלאות המסירות כשכעת צופים לו עלייה עם הצטרפות הדור החדש לדגם החשוב ביותר – אסטרה. יש לציין כי ב-GM עושים שימוש רב בטכנולוגיות שמגיעות מאופל כמו פלטפורמת המשפחתית הגדולה אינסינייה שתהווה בסיס לביואיק ריגל החדשה ודוגמאות נוספות. כעת נותר להמתין בסבלנות לעתיד בכדי לגלות אם הצעד היה נבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully