וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר: העתיד נראה מבטיח

5.11.2009 / 10:56

מנכ"ל פיאט פרסם בפני בכיריו של התאגיד האמריקני את תכנית החומש. בקנה: וויפר חדשה ב-2012 ודומיננטיות של מנועי פיאט

אמש (רביעי) חשף מנכ"ל חברת פיאט סרג'יו מרצ'יונה את מרשם ההתכנות עבור קרייזלר לחמש השנים הבאות. הקונצרן האיטלקי שרכש כ-20 אחוזים ממניותיו של הקונצרן האמריקני לפני זמן לא רב, יצא בתחילת דצמבר בפרויקט שיקום מחזק ומקיף כדי להעמידו חזרה על רגליו לאחר פשיטת הרגל שהוכרזה לפני מספר חודשים. מה ממתין לארה"ב הגדולה בתפריט ההתאוששות?

על מסכת הרענון בדגמי המשפחה דיווחנו לכם כאן רק לפני מספר ימים ועולה כעת שהערכות המוקדמות תואמות את משנתו של המנכ"ל. חלק מכלי-הרכב העממיים ימשיכו הלאה, אחרים יגנזו (לרבות רכבי פנאי) ויש שיעברו שדרוג מהפכני, כמו הדודג' וייפר האגרסיבית שעוד נבחן תיכף את מרקם העדכונים שלה, כפי שנמסר על ידי נציגי פיאט במהלך הדברים אמש.

במישור הפיננסי מצפה מרצ'יונה להכפלה בהכנסות החברה עד 2014. כלומר צמיחה הדרגתית בשנתיים הקרובות וזינוק ב-2012, יתכן שבעקבות רכישת מותגים נוספים עליהם מיאן לדבר במעמד הפרזנטציה. את דבריו הוא מבסס בבטחון על סמך ניסיון העבר, כפי שעשה התאגיד האיטלקי לפני חמש שנים לאחר הפירוד מ-GM. "חלק מכם יהיו מאוד סקפטים ביציאה מכאן היום וחלקכם – המומים", כך אמר. עוד הוסיף כי הצוות האיטלקי מכיר מקרוב את הקשיים ומוכן לכל משימה. "היינו במצב הזה בעבר" עודד את 24 בכירי קרייזלר שהאזינו לו בקשב רב.

בטחון עצמי, חששות כלליים

על אף דבריו של האיטלקי, בקרייזלר עדיין חוששים מהמצב הכלכלי הסבוך. רוברט קידר, יו"ר הקונצרן רוצה לראות תוצאות כבר ב-2010. "אחרי צניחה של 40 אחוזים במכירות ב-2009, אני חושב שהמשימה המרכזית שלנו היא להתמקד כמה שיותר בכלי-רכב ובטכנולוגיות ובפרט למתגם בצורה מוצלחת". מרצ'יונה השיב "ברור שכל מצבת המכוניות של קרייזלר תעבור שינויים כדי להעמיד אותה ברף המודרני", והוסיף על כך באומרו "ידוע לכולם שהמצב בקרייזלר הוא לא בדיוק עסקים כרגיל".

כדי להמחיש לאמריקנים כיצד תבוא לידי ביטוי התחלופה בדגמים, בפיאט יעשו שימוש נרחב ביותר מ-12 פלטפורמות עצמאיות. "לא צריך להמציא הכל מחדש", כך מרצ'יונה. "קחו לדוגמא את האלפא מיטו הספורטיבית. 60 אחוזים ממה ששוכן תחתיה שייך בכלל לגרנדה פונטו. לא הייתם יודעים אם לא היינו אומרים את זה. קשה לנחש לבד".

חלוקת החטיבות תשנה את פרצופה של קרייזלר ללא היכר. מותג דודג' המקרטע יזכה ללוגו מחודש, קהל היעד יהיה צעיר יותר והמחירים ירדו כמצופה. הוא יחשוף לפחות חמישה דגמים חדשים, כולל גרסאות מתוחות פנים לאוונג'ר ולג'רני, קרוסאובר חדש ומכונית קומפקטית קטנה. עתידו של הנייטרו עדיין בספק והוויפר תחזור בגדול.

מותג ג'יפ, מאבני היסוד של אמריקה, צנח בשנה האחרונה מ-600 אלף ל-480 אלף מכירות. פיאט תשנה את מנהגיו ותקרב אותו לאיזורים סלולים באספלט. התכנית מציינת רכב פנאי מבוסס על הגרנדה-פונטו, גרנד צ'ירוקי חדש וכמובן הרנגלר הוותיק שיתמתח לכאן ולשם ברוח הזמנים. קומפס, פטריוט וליברטי יעודכנו, אך גורלם יקבע בהמשך.

קרייזלר מצידה הספיקה השנה לדבר לא מעט על תכנוניה. מי שעומד בראש החטיבה כרגע הוא אוליביה פרנסואה שמנהל את מותג לנצ'יה באירופה. הקרבה בין הת'סיס הסאלונית ל-300C העלתה רעיון לאחד בין שני הדגמים. אבל קרייזלר מעדיפה כרגע פירוד היות וה-300 נמכרת באירופה כמוצר עצמאי. על כל פנים, הקרייזלר 300 החדשה תגיע ב-2010 ולמעשה תחליף שנה אח"כ את הת'סיס. זו תהיה חסכנית ב-20 אחוזים בתצרוכת הדלק על פני הדגם הקיים, נגישה יותר ברמת התפעול ותעמיד גם את המנוע ה-V8 המוכר לצד V6. עוד בהיצע המחודש לקראת 2011 תחשף משפחתית קומפקטית מבוססת פיאט, קרוסאובר בינוני וגרנד וויאג'ר חדש. למרות תחזיות אופטימיות, ה-PT קרוזר יכחד סופית בסוף שנה הבאה.

מתקרבות

קצת אחרי ארבע שעות של דיונים מפרכים, שתי הבשורות המרעישות שיצאו מהכינוס נוגעות להיבטים טכנולוגיים ולעתידה של הדודג' וויפר כאמור. ראשית כל, פיאט יתירו לקרייזלר להסתייע בכל המנועים העומדים לרשותה, לרבות היחידות הקטנות בנפח 1.4 ל' טורבו המשרתות שורה של מוצרים בחסותם. המספרים מדברים על חדירה של 50 אחוזים עד 2014 בכל ההיצע הקיים של קרייזלר, כולל ה-500 הקטנה שתגיע לארה"ב עם מנוע האבארת'.

הפרט השני ואולי המסקרן ביותר עבור חובבי הרכב, הוא גורלה של הדודג' וויפר. לעת זו המותג הדועך יפיק מהמכונית עוד 500 יחידות בלבד עד סוף שנת 2010, כך טוען מנהל החברה ראלף ג'ילס. כל דגם כזה יעלה בהתאם לביקוש, זאת מפני שמדובר בקו אחרון שיהיה חמוש במערכות אמריקניות (V8 עם 600 כ"ס) וללא עזרה מהצד האיטלקי.

אחרי הפסקה של כמה שנים להתארגנות, פיאט תחזיר את הוויפר לייצור במלוא המרץ. אלא שאז תהיה זו מכונית שונה לחלוטין מכפי שארה"ב הכירה מאז נולדה ב- 1992. הוויפר תזכה לחלוק את מכלליה עם הגנים של מכוניות העל האיטלקיות וכפי שדיווחנו לכם לא מכבר, בשורה זו צופנת בעתיד שימוש במנועים סדרתיים של פרארי בתצורת V10. עם זאת, אל תצפו שהיחידה תקפוץ לחלק האמצעי של המכונית והחלק הקדמי יוותר לצורכי מטען.

המאבק של קרייזלר להתחדשות יחצה את גבולות המדינה, כך לפחות ניתן להבין מדבריו של מרצ'יונה. היריבים האמריקנים, קונצרן ג'נרל מוטורס שכבר נמצא בעיצומה של התאוששות ופורד שם נרשמה סוף סוף רווחיות, מבטיח שהזירה הדומסטית תהווה נקודת עימות לוהטת במיוחד בשנים הקרובות. יהיה מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully