וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקסטר ספיידר, לרודפי הריגושים

5.11.2009 / 12:58

פורשה בוקסטר מתקרבת לשלהי חייה והיצרנית משוטוגרט מציגה גרסת ספיידר עירומה, שרירית ומיוחדת. רמז עבה ל-356 חדשה?

פורשה תשיק בתערוכת לוס-אנגל'ס שתפתח בעוד כחודש ימים, גרסת ספיידר לבוקסטר הדו-מושבית. הספיידר מבוססת על הבוקסטר S הנוכחית ומהווה סוג של הומאז' עכשווי לפורשה 550 ספיידר מ-1953. האם מכך אפשר להסיק באופן רשמי שפורשה אכן מתכננת מחליפה מודרנית ל-356 ספיידר, כפי שרמז קונצרן פולקסווגן רק לאחרונה?

שלדת המכונית תהיה מעט יותר מהוקצעת מזו של הקאיימן או ה-S לאותה המשפחה. השינוי הגדול הוא בהפחתת המשקל ב-80 ק"ג ושימוש במערכת מתלים נמוכה, קשוחה ורגישה יותר על פני הדגמים הקיימים לסדרות לעיל. זהו הדגם השלישי בהיצע של הבוקסטר וכראוי למעמדה העממי בעיני ציבור הלקוחות של היצרנית, מכונית זו אינה מוגבלת ייצור ותופק בכמות מספקת להפצתה מסביב לעולם.

המנוע יפיק 320 כ"ס ב-7,200 סל"ד, כששיא המומנט יעמוד על 38 קג"מ המתקבלים ב-4,300 סל"ד. תיבה ידנית אפשרית, אך בתוכנית התקינה כרגע פורשה את כפולת המצמד המשוכללת, PDK בעלת שבעה יחסי העברה. בסיועה של השלדה המשודרגת ותכונות אלה, אמורה הבוקסטר ספיידר להקנות לנהג את היכולת למקסם את ביצועיה בכל תנאי הדרך. ל-100 קמ"ש נדרשים רק 4.8 שניות (5 ש' בדגם הרגיל) ומהירותה המרבית עומדת על 166 מייל לשעה, כ-268 קמ"ש.

בהיבט החיצוני, הבוקסטר מעודכנת בגג-בד בגוון שחור המתופעל ידנית (בדומה לספיידר הישנות), פתחי יניקה לאוורר המנוע ומהפגושים הוסרו פנסי הערפל. גם בתא הנוסעים מציינת פורשה סממני אופי כאחותה הנוסטלגית. מושבים חובקים (באקט) מחליפים את הסטנדרט בבוקסטר ואפילו רצועות עור קטנות תפסו את מקומן של ידיות הדלתות הפנימיות. עוד מספרים בפורשה על היעדרה של מערכת שמע (אופציה בתשלום), אין מיזוג אוויר, אבל החלונות נפתחים חשמלית וכך גם כוונון מראות הצד.

חשיבותה של הבוקסטר ספיידר פחותה כמכונית בפני עצמה. זאת מפני שפולקסווגן מפזרת באופן רציף כוונות על מחליפה אפשרית לפורשה 356, בין שאר הדגמים שהוצגו (קישור מצורף). את הדגם הנ"ל תציג החברה בתערוכה האמריקנית ובחודש פברואר תשלח אותה לשוק האירופי אך לא אלינו, כפי שמוסרת היבואנית לישראל חברת 'מכשירי תנועה'. עד אז אולי נדע קצת יותר על מה שקורה שם בגרמניה ואם פורשה תצליח לשמור על טהרתה בצל החלטותיו של הקונצרן הגרמני על עתידה.

פורשה בוקסטר ספיידר. אתר יצרן
פורשה בוקסטר ספיידר/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully