וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולף המקורית, הסוף

8.11.2009 / 8:36

35 שנים מאוחר יותר, יורדת היחידה האחרונה של הדור הראשון לקומפקטית הגרמנית מפס הייצור שבמפעל האפריקני

כשבוחנים מדינות עולם שלישי בתעשיית הרכב, מתייחסים לפן הייצור הביזארי. כלומר רצפות שעדיין ממשיכות בייצור כלי-רכב שאבד עליהם הכלח לפני 200 שנה בערך. מסיבות גלובליות מובנות אלו תפורים לאוכלוסיה המקומית הצנועה בדיוק מרבי; דרום אמריקה, יבשת אפריקה, או מזרח העולם ניחנות בתכונה הזו בצורה מופגנת.

מאיזורים אלו יוצא עכשיו מסר שלא חשבנו שנתקל בו לפתע – הודעה על הפסקת ייצורה של הפולקסווגן גולף מהדור ה-1 שנולד ב-1974. בדיוק כך, הגולף הראשונה עדיין מיוצרת בדרום אפריקה. מפעל הייצור שסגר שעריו רשמית באוגוסט, שחרר מתחומיו למעלה מחצי מיליון יחידות מדגם זה במהלך 35 שנים כשרובן נשלחו לאיזורים שצויינו. חלק ניכר מהם לאו דווקא עזבו את חומת המפעל במבנה קומפקטי, כי אם הכלאה בין טרנזיט לטנדרים קשוחים. הלא איפה יחביאו את כלי-הנשק והיהלומים?

ברמה הטכנולוגית נעדרו מהגולף הדרום אפריקנית רכיבים שלמדנו להכיר בתקופתנו. כריות אוויר אין, כלומר הייתה אחת והסירו אותה; נפח המנועים הוא בין 1.1 ל' ל-1.8 ל' בשידוך לתיבות ידניות 5 הילוכים או אוטומטיות עם 4 ואפילו 3 הילוכים ארכאית. בעבר חל איזשהו ניסיון נועז לשגר לשם מכללים של GTI, אולם העניין ירד מהפרק עוד בתקופת מדיניות האפרטהייד שהסתיימה ב-1990. כנראה שיש דברים שייקח להם קצת יותר זמן ליישר קו עם החברה המערבית. בכל זאת, אולי בקרוב הם יתקדמו לדור השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully