וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הבוקסרים של ב.מ.וו מתחדשת

6.11.2009 / 9:26

היצרנית הבווארית מקדימה את תערוכת מילאנו וחושפת שלושה אופנועים מחודשים ומשודרגים לשנת 2010. בקרוב אצלנו

מעט לפני החשיפה הרשמית והציבורית בתערוכת האופנועים העולמית במילאנו, ב.מ.וו חושפת את חידושיה לשנת 2010 ואלה כוללים מגוון עדכונים למשפחת ה-R שלה. אופנועים אלה חמושים במנוע הבוקסר המסורתי של ב.מ.וו, שלו קהל מעריצים מסביב לעולם.

לכבוד שנת 2010, ב.מ.וו החליטו לרענן את משפחת ה-R כשהראשון מבניהם הוא דגם ה-1200RT – אופנוע התיור של המשפחה. רשימת העדכונים בו מקיפה כשעיקריה הם שיפור בזמינות הכוח שמפיקה יחידת הכוח. המנוע נותר זהה בבסיסו לקיים בדור הקודם, כלומר בנפח של 1,170 סמ"ק עם 110 כ"ס, אך אלה מושגים הפעם ב-7,750 סל"ד, במקום ב-7,500 סל"ד בדור היוצא. כמו כן, טווח הפעולה העליון של המנוע הוגבה לכדי 8,500 סל"ד (8,000 סל"ד בדור הקודם) והמומנט צמח מ-11.7 קג"מ לכדי 12.1 קג"מ ב-6,000 סל"ד.

השינוי חל גם לאורך כל רצועת הכוח במנוע, כך שבכל נקודה בה, המנוע חזק גמיש יותר, כך שעל פי ב.מ.וו, הדבר תורם לתנועה קלה יותר עם האופנוע בכל תנאי הדרך ולהאצות מהירות יותר בכל תחום הסל"ד.

רשימת העדכונים כוללת גם את הרכיבים הבאים: מיגון רוח משופר וגבוה יותר הניתן גם לכוונון חשמלי כדי לגונן על הרוכב מפני רוח, גשם ורעש מערבולות האוויר בזמן שיוט מהיר. באגזוז הותקן ווסט לשינוי צליל המנוע – מקולני לשקט יותר על ידי פתיחתו וסגירתו חשמלית. המתלים כעת מבוקרי מחשב בדומה לאלה במשפחת ה-K החדשה ומציעים לרוכב שלל התאמות למגוון סגנונות רכיבה. סביבת הרוכב עוצבה מחדש ובה לוח מחוונים אנלוגי כפול לצד דיגיטלי חדש המכיל את כל המידע הנחוץ, מערכת שמע (MP3 משוכללת במקום נגן ה-CD מהדורות הקודמים) ותכנון חדש למתגי התפעול.

מעבר לחידושים אלה, האופנוע שומר על תכונותיו כמו על תיבת השישה הילוכים ומערכת הדרייבשאפט, מערכת ה-ABS לבלימה, המושב המתכוונן (מספר גבהים לבחירה) והיכולת לשאת מזוודות מקוריות.

R 1200 GS ואחיו האדוונצ'ר

שני הבאים בתור לעבור את מסכת העדכונים הם אופנועי ה-GS הפופולאריים שנמצאים איתנו כבר כמעט שלושה עשורים, בגרסתם הרגילה והאדוונצ'ר שפונה יותר לעבר השטח.

גם שני אלה מקבלים את עדכוני המנוע שהוזכרו לעיל וכעת הם מפיקים 110 כ"ס ב-7,750 סל"ד (7,500 סל"ד בעבר), מנתק ההצתה הועלה ל-8,500 סל"ד (נמצא ב-8,000 סל"ד בדור היוצא) והמומנט צמח לכדי 12.1 קג"מ ב-6,000 סל"ד (11.7 קג"מ בעבר). עוד במשותף לשני הכלים, הוא אותו פרפר השולט על עצמת הדציבלים הנפלטים מהאגזוז, מושב הניתן להתאמה לגבהי רוכבים שונים ורשימת אבזור אופציונאלי ארוכה במיוחד.

בגרסת האדוונצ'ר הפונה יותר לרוכבי השטח, מוצעים כסטנדרט מיגון למנוע, למכסה השסתומים ולמכל הדלק ממתכת, מכל דלק יותר גדול המציע נפח של 33 ליטר ובכך גם טווח רכיבה מוגדל, הוא מצויד במתלים אלקטרונים, במשקף חזית גדול יותר, במחממי ידיות אחיזה, ברגליות רוכב משוננות ורחבות יותר המאפשרות גם התאמה לרכיבה בישיבה ובעמידה, הכנה למזוודות מקוריות וכן עם פנסי ערפל. בצד הבטיחותי ניתן למצוא את מערכת ה-ABS ובקרת ההחלקה.

שלושת האופנועים יגיעו לישראל בחודשים פברואר ומרץ ומחירם כאן טרם נקבע.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully