וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: בוץ בעיני הרוכבים

אורן קוזלובסקי

5.11.2009 / 16:26

אורן קוזלובסקי מסביר מדוע הצעת חברת אליהו לביטוח עצמאי של רוכבי אופנועים אינה יותר מאשר חיזוק עמדת משרד האוצר

הצעת שלמה אליהו, בעל חברת הביטוח אליהו, לבטח רוכבים לפי התעריף הישן, היא בעצם חיזוק לעמדת המפקח על הביטוח לייקור התעריפים ב-15 לחודש. הצעה זו באה בעצם לפרסם את חברת הביטוח ועל ידיה למכור לאופנוענים פוליסות לתחומי חיים אחרים ולאפשר למפקח להכניס לתוקף את מחירי פוליסות ביטוח החובה ולשלוח את הרוכבים ותומכיהם הביתה בתחושת סיפוק מזויפת של ניצחון.

רוכבים רבים שקראו אתמול (רביעי) את דברי מר אליהו, הביעו שמחה ופרסמו את הכתבות הנוגעות להצעה ברשתות החברתיות, בפורומים ובאתרים השונים. לרובם לא הוסברה הסיטואציה החדשה ולכן חשוב להבין את משמעות ההצעה של חברת אליהו.

תעריפי הביטוח הנקבעים על ידי המפקח על הביטוח הם בעצם תעריפי המקסימום אותם ניתן לגבות מציבור מבטוחים ואותם מקבלים מסורבי הביטוח (רוכבי הדו-גלגלי בישראל) הנדרשים לפנות לפול (גוף המשותף לכל חברות הביטוח). חברות הביטוח מצידן רשאיות לבטח כל אדם שהן חפצות בביטוחו, לפי מחירים הנמוכים ב 10% לפחות מתעריפי המקסימום המפורסמים.

מכירת פוליסות השוות למחיר הביטוח הישן על ידי חברת ביטוח, בעצם משקפת תעריף מפורסם הגבוה בכ-11 אחוזים מהמחיר אותו גובה חברת הביטוח. המחיר החדש לאחר הנחה, שמוצע רק למבוטחים שמתאימים לפרופיל המבוקש על ידי חברת הביטוח, בעצם לוקח בחשבון את הצלחת המפקח על הביטוח וכישלון המאבק של הרוכבים.

שמחת הרוכבים, יחד עם חוסר ההבנה בתחום מצד חברי הכנסת שהתגייסו למען המאבק, עלולים לסרס את המאבק ולהנציח את עליית המחירים. המתת המאבק הציבורי, שמטרתו ארוכת הטווח היא הורדת המחירים לתעריפים הוגנים שיאפשרו את צמיחת הענף הדו גלגלי בישראל, לא יכולה לבוא בחשבון במדינה שכבישיה צפופים כל כך. אסור לתת לפרסומים מסוג זה להרפות את ידי הרוכבים במאבק הצודק שהצליח לסחוף את רוב הציבור.

אם חברת אליהו רוצה לבטח רוכבים ומתנגדת לעלייה הנוכחית, מין הראוי שתגבה מחירים הנמוכים ב-10 אחוזים מהמחיר הנוכחי, טרם הייקור הצפוי. מהלך זה יפתח את ענף ביטוח החובה לדו-גלגלי לתחרות אמיתית ויטיב עם ציבור הרוכבים. תרגילים יחצניים, מסנוורים ככל שיהיו, המבוססים על חוסר הכרת התחום בקרב הציבור הרחב, תורמים רק לחברות הביטוח, לא למשתמשי הכביש הרוכבים על אופנועים וקטנועים, שרובם ימצאו את עצמם מופנים שוב לפול ולתעריפים הגבוהים וחסרי ההיגיון.

על הרוכבים לזכור שהמטרה האמיתית של המאבק, היא הוזלת התעריפים ויצירת מצב חדש, בו כל רוכב יזכה לכיסוי ביטוחי אמיתי והוגן. כיסוי השווה לשאר משתמשי הכביש, ללא וויתורים או פשרות באיכות הפיצוי.

במדינה שתנאיה הגיאוגרפיים והאקלימיים מתאימים כל כך לכלי רכב דו-גלגליים ושמצב העומס על כבישיה מחייב פתרונות קלים ויעילים שמתאימים לכל כיס, אסור לציבור לרפות את ידיו בגלל פרסום כזה או אחר המבטיח כי המחירים בפועל אכן יעלו וקומץ נבחר יזכה בביטוח יקר או לא יקר כמו שאר הרוכבים.

על הרוכבים להמשיך להיאבק ולהסביר לכולם, כי רק פתרון כולל ומקיף שיבחן את יתרונות הדו גלגלי אל מול העלויות האקטואריות הנובעות מהשימוש בו, יביא לסיום המאבק ובסופו של דבר יתרום לכולם, גם לרוכבים וגם לשאר משתמשי הכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully