וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם החגורה מתנפחת

ירון אדרי

8.11.2009 / 15:42

פורד מציגה חגורת בטיחות מתנפחת להגנה על היושבים מאחור, בעיקר ילדים. תאפשר הגנה טובה יותר על החזה, הצוואר והראש

כריות אוויר הפכו עם השנים לפריט חובה בכל הקשור להגנה על נוסעים וכמובן להצלת חיים. משנה לשנה אנו מוצאים עוד מקומות בהן שוכנת לה אחת בהיחבא, ממתינה לפעולה שהלוואי ולא תגיע. כיום, כל כמות הפחותה משש כריות נחשבת לירידה מהסטנדרט הממוצע, כך שכל היצרניות מנסות למשוך את העולם לסטנדרטים חדשים. אחרונה לעשות זאת היא פורד שמציגה כרית השוכנת במקום מיוחד – חגורות הבטיחות.

חגורת האוויר המתנפחת של פורד היא הראשונה מסוגה בעולם. היצרנית האמריקנית מייעדת אותה עבור הנוסעים במושב האחורי בלבד, שם בעיקר נמצאים ילדים או מבוגרים מאוד. מטרת התוספת החריגה היא הגנה טובה יותר לגוף תוך פיזור האנרגיה בעת תאונה באופן יעיל עד פי חמישה מאשר עם חגורה רגילה. יש לציין כי חגורת הבטיחות הסטנדרטית אמנם מצילה חיים, אך היא עלולה לגרום לפגיעות בעיקר באזור החזה והכתף ואת זאת רוצים בפורד למנוע ובכך ליצור הגנה מלאה.

בדומה לכרית אוויר סטנדרטית, גם כאן מתקבלת פקודת הניפוח מייד עם הפגיעה, 40 מילישניות אם נדייק. גז דחוס משתחרר ומביא לניפוח מלא של החגורה אולם באופן איטי יחסית ביחס לכרית אוויר. בפורד מציינים כי ניפוח הדרגתי יתרום לצמצום הפגיעה ובכל מקרה, אין צורך ביצירת חוצץ בין גוף הנוסע לחלקי המרכב כך שפתיחה מהירה אינה הכרח. באופן זה, האנרגיה שתתפזר באופן אחיד בין הגוף לחלל המנופח תפחית את העומס שנוצר בדרך כלל בעת תאונה על החזה, הצוואר והראש של היושבים מאחור. ריקון האוויר יעשה באופן אוטומטי מספר שניות לאחר ההפעלה.

השימוש הסדרתי הראשון בחגורה המתנפחת יהיה בדור הבא של רכב הפנאי אקספלורר ששיווקו יחל בארה"ב במהלך השנה הבאה. בשלבים מאוחרים יותר יורחב השימוש גם לדגמים נוספים המשווקים במקומות נוספים בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully