וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומת ח"כים נגד ייקור הביטוח

9.11.2009 / 12:06

64 חברי כנסת יוצאים נגד החלטת האוצר. חותמים על עצומה ובכוונתם להגיש 5 הצעות חוק להגבלת תעריפי ביטוח החובה לאופנועים

שישה ימים בלבד לפני הייקור הצפוי בתעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי ולאחר שנדחה בשבועיים מהתאריך המקורי, 64 חברי כנסת חותמים על עצומה הקוראת לאוצר לסגת מכוונתו. כמו כן, חברי הכנסת קוראים להקמת ועדה מקצועית שתבחן את נושא תעריפי ביטוח החובה, בשיתוף עם כל הגורמים הרלוונטיים: חברות הביטוח, האוצר ונציגי הרוכבים. במקביל, מספר חברי כנסת שוקדים על הגשת חמש הצעות חוק חדשות שתכליתן קביעת תעריף מבוקר ונגיש לרוכבי הדו-גלגלי, מתוך ההכרה בנחיצותו של כלי תחבורה זה באופי התחבורה המקומי.

תמצית הצעות החוק הנה, העברת ביטוח החובה לכל סוגי כלי הרכב מחברות הביטוח לביטוח לאומי. לדברי מטה המאבק וחברי הכנסת התומכים, ביטוח חובה הינו סוציאלי וכהגדרתו חובה, ראוי שיועבר לידי המדינה שתנהלו, תשלוט בהכנסותיו ותתעל את הכנסותיו על פי צרכי אזרחיה. הכנסות חברות הביטוח העומדות על 6 מיליארד שקל משנת 2001 ושבע מאות מיליון לשנת 2009 (לאחר קיזוז הפסדי הפול) ראוי שיועברו לטובת כלל הציבור וזאת בכדי לממן טיפול בנפגעים, בחינוך בביטחון, בתשתיות ועוד.

חברי הכנסת דורשים גם פיקוח ואישור של ועדת הכספים על החלטות המפקח על הביטוח והתייעצות עם שר התחבורה: שינוי תעריפי ביטוח חובה יעשה רק לאחר קבלת אישורה של ועדת הכספים – כלומר, המפקח לא יוכל להעלות התעריפים על דעתו בלבד.

כיום, הפול אינו מפוקח על ידי מבקר המדינה והחכ"ים דורשים לשנות את מצב זה על ידי הענקת סמכות למבקר המדינה בנוגע לביקורת על הפול, חישוביו דרכי קבלת החלטות בדומה לכל גוף ציבורי המתנהל ומבוקר במדינה.

כדי למנוע ייקורים נוספים בעתיד, נדרשת גם קביעת מחיר מרבי לביטוח חובה לרכב דו-גלגלי כנגזרת ממחיר ביטוח חובה לרכב מנועי: ההצעה לפיה ביטוח החובה לדו-גלגלי יהיה גבוה מהביטוח לרכב פרטי בשיעור של עד אחוז שיקבע מראש ולא יותר וזאת על מנת לשמור על הגיון כלכלי של הפער בין התעריפים השונים.

כמו כן, ישנה קריאה לשינוי חוק החצייה למאה אחוזים (לרעת ביטוח החובה של מכונית) בתאונות בהן מעורבות מכוניות ורכבי דו-גלגלי: חוק החצייה כיום עומד על 25/75 אחוזים בתאונות מעורבות בין רכב פרטי לדו"ג, על פי ההצעה ולאור התפיסה כי נזקי הרוכב על הדו"ג לעולם גדולים יותר לאור פגיעותו של הרוכב ולאור העובדה כי על פי נתוני המשטרה כי ב-80 אחוז מהתאונות המעורבות האשמה היא במכונית, יש לשנות את היחס כאשר הפיצוי בתאונה מעורבת יחול על הרכב הפוגע בשיעור של מאה אחוזים.

אליקו אלג'ם, יו"ר מטה המאבק, מוסר כי "פעילות מטה המאבק מתמקדת בשלב זה בכנסת, בהצעת החוק שהוגשה על-ידי חברי הכנסת יואל חסון, כרמל שאמה, יצחק וקנין ואחרים. לפיה לא יתאפשר עוד למפקח על הביטוח להעלות תעריפים כראות עיניו, וכל שינוי בתעריפים יחויב באישור בועדת הכספים ובהתייעצות עם שר התחבורה. הצעת חוק זו נמצאת כרגע בהליכים לפטור מחובת הנחה בכנסת, ואנו משקיעים מאמצים גדולים בניסיון להגיע לקריאה טרומית בכנסת בהקדם. כמו כן, נמצאות הצעות חוק נוספות, המקבלות תמיכה רחבה מצד ח"כים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully