וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוצים החוקיים בפתח?

ירון אדרי

9.11.2009 / 15:22

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום עוד אחת מ-14 התקנות המסדירות את הספורט המוטורי בישראל. השאר בקרוב מאוד

צעד קטן נוסף בדרך לכינון ספורט מוטורי חוקי בישראל. ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום תקנה נוספת מבין 14 התקנות להסדרת הפעילות. התקנה שאושרה היום, מסדירה את הדרישות להקמת מסלולי מירוץ קבועים - מחויבות הבעלים, דרישות הרשות המקומית, תנאים להקמה וכדומה. תקנה נוספת שאמורה הייתה להגיע לכדי אישור היום נוגעת למסלולים ארעיים, אולם החלטה סופית בגינה לא ניתנה. נציגי המשטרה דורשים לערוך בה תיקון אשר ידגיש את מחוייבות הרשות לנהיגה ספורטיבית לגבי בדיקות תקינות רכבי המירוץ במהלך האירוע ולדברי מנהל הרשות לנהיגה ספורטיבית יוסי ניסן, זה יוגש בקרוב לוועדת החינוך ויבוא לכדי אישור.

התקנה שאושרה היום, מגיעה בסמוך לאירוע משמעותי שנחגג רק בשבוע שעבר. עמותת נהגי המירוץ הישראלית IRDA, יחד עם מועדוני הרכב PSI ו-STI, הוכרו כהתאחדות המאגדת תחתה את מירוצי הראלי ספרינט והראלי קרוס וכן אירועי ספורט עממי כג'ימקאנות, אותם יובילו המועדונים המוזכרים. עוד הוכרו לפני כשנה התאחדויות עבור מירוצי השטח (ראלי רייד, קרוס קאונטרי, עבירות וכדומה) וכן התאחדות לכידונאים המאגדת בתוכה את פעילות הכלים הדו גלגליים והטרקטורונים. נכון לרגע זה, רק ענף הקארטינג טרם אוחד בשל חילוקי דעות הקיימים בין שתי העמותות הפועלות בתחומו.

"פעם חשבנו שזה פנס, עכשיו רואים את הפרז'קטור בקצה המנהרה", כך מוסר ניסן לוואלה! רכב כשהוא נשמע אופטימי מתמיד. לדבריו, בקרוב מאוד תאושרנה כל התקנות המסדירות את חוקיות הספורט המוטורי בישראל, כאשר העבודה על כולן הסתיימה למעשה. שלוש תקנות ממתינות לחתימת שר התחבורה, משרד האוצר אישר התקנה המסדירה את נושא האגרה (רישיון נהג ורישיון רכב מירוץ) ותקנה נוספת המסדירה את עניין המכס על יבוא פריטים וכלי רכב נמצאת בדיון ברשות המסים ותשובה בגינה תינתן עד ל-20 לחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully